• Головна
  • 43 місце в рейтингу прозорості у Кам'янця-Подільського
15:10, 5 лютого 2018 р.

43 місце в рейтингу прозорості у Кам'янця-Подільського

43 місце в рейтингу прозорості у Кам'янця-Подільського

У рейтингу прозорості 100 міст України найбільшу кількість балів отримали Львів (62,7 зі 100), Кропивницький (56), Івано-Франківськ (54), Івано-Франківськ (54) і Маріуполь (53). Найменшу кількість балів отримали Новомосковськ (8), Мирноград (10), Дунаївці (11). Рейтинг міст було складено за 91 показником у тринадцяти сферах. Зокрема, бралися до уваги фінансова та бюджетна сфера, закупівлі, житлова та комунальна політика, освіта, соціальні послуги, інформація про роботу місцевої влади та ін. Рейтинг було розроблено аналітиками TransparencyInternationalУкраїна та Інституту Політичної Освіти у рамках проекту «Розбудова прозорості у містах України».

Кожна зі сфер оцінювалась експертами певною кількістю балів, які виставляли відповідно до прозорості наданої інформації.

Так, Камянець-Подільський з отриманим результатом в сумі 32 бали зі 100 займає на сьогодні 43 місце в рейтингу «прозорості міст». Також містам, експертами було надано рекомендації, завдяки дотриманню та виконанню яких можливе підняття в рейтингу.

Отож, наше місто було оцінено таким чином:

1. Інформація про роботу органів місцевої влади – 3,5 балів

Рекомендації: оприлюднювати інформацію про детальний робочий план виконавчих органів міської ради (міського голови, виконавчого комітету, виконавчих органів тощо) на тиждень/день. Розмістити в архіві на офіційному веб-сайті протоколи пленарних засідань сесії щонайменше 2 роки. Запровадити практику оприлюднення проектів рішень за 20 робочих днів до їх розгляду на виконкомі. Оприлюднити офіційному веб-сайті архів протоколів засідань комісій за останні 2 роки. Оприлюднити на офіційному сайті ради контактні дані усіх депутатів (стаціонарний робочий телефон, особистий мобільний телефон (або замість телефону - посилання в соціальній мережі), електронна пошта, адреса приймальні (або замість звичайної адреси - інтернет-приймальня) та ПІБ помічників). Розмістити в архіві на офіційному веб-сайті протоколи виконавчого комітету щонайменше за 2 останні роки.

2. Доступ та участь – 3,5 балів

Рекомендації: забезпечити вільний доступ громадян на засідання депутатських комісій ради без дозволу депутатів та додаткових процедур (попередня реєстрація тощо). Прийняти та оприлюднити на веб-сайті інформацію про бюджет участі (громадський, партисипативний бюджет тощо). Оприлюднювати усі проекти рішень ради за 20 робочих днів до розгляду на пленарному засіданні. Оприлюднити перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.

3. Закупівлі – 1,5 балів

Рекомендації: використовувати спеціальний публічний сервіс або на інший офіційний інтернет-ресурс з питань закупівель, на якому можна вільно ознайомитися з скаргами, пропозиціями та зверненнями, а також відповідями на них та вжитими заходами. Прийняти регламент або НПА про здійснення допорогових торгів для всіх виконавчих органів, структурних підрозділів та підпорядкованих КП. Запровадити практику оприлюднення інформації про всі закупівлі здійснені КП, установами, підприємствами та організаціями на суму до 50 тис. грн. в машинозчитуваному форматі. Розмістити на сайті архів закупівель за останні 3 роки або ж посилання на портал уповноваженого органу, де можна знайти цю інформацію. Оприлюднювати на сайті інформацію про актуальні закупівлі всього міста. Розмістити перелік всіх виконавчих органів, КП, підприємств та організацій, які підпорядковані міській раді та здійснюють закупівлі у машинозчитувальному форматі. Оприлюднити на сайті узагальнену інформацію про результати закупівель за попередні три роки (конкурентні /неконкурентні, допорогові/надпорогові, кількість та сума контрактів, топ закупівельники/переможці).

4. Житлова політика – 1,25 балів

Рекомендації: створити систему електронної реєстрації заяв на житло та онлайн-чергу, яка дозволяє заявникам відстежувати їхній статус. Оприлюднити на офіційному або іншому веб-сайті відомості про житлові приміщення, які знаходяться у власності громади кількість житлових приміщень, кількість орендованих, вільних житлових приміщень, кімнат в гуртожитках, та оновлювати їх не рідше одного разу на 6 місяців. Оприлюднити на офіційному веб-сайті інформацію про способи та критерії розподілу житла. Розміщувати на веб-сайті повідомлення (анонси) про майбутні засідання громадської комісії з житлових питань, а також протоколи цих засідань. Створити в онлайн-чергу здійснення капітального та поточного ремонтів житлових будинків. Оприлюднити на офіційному або спеціальному веб-сайті протоколи засідань громадської комісії з житлових питань.

5. Бюджетування та контракти – 3,5 балів

Рекомендації: створити окремий розділ на офіційному або спеціалізованому сайті, де можна переглянути всі об’єкти, які фінансуються в поточному році з бюджету та вказати суму фінансування. Оприлюднити на офіційному веб-сайті поточний кошторис утримання міської ради та її органів (частина бюджету, яка витрачається на "державне управління"). Проводити бюджетні слухання та залучати до них різні соціально-демографічні групи, як то жінки, особи з інвалідністю, пенсіонери тощо. Ухвалити бюджетний регламент або інший спеціальний документ щодо особливостей порядку розгляду, ухвалення змін в бюджет та участі громадськості в бюджетному процесі.

6. Гранти, виділення фінансів – 0,5 балів

Рекомендації: запровадити практику проведення конкурсів з розподілу коштів між інституціями громадянського суспільства. Оприлюднити на офіційному веб-сайті правила врегулювання потенційних конфліктів інтересів між учасниками конкурсів з виділення фінансування та членами органів, які ухвалюють рішення та при тому не є службовцями органів місцевого самоврядування. Забезпечити громадськості вільний доступ на засідання з обговорення надання фінансування фізичним або юридичним особам. Опублікувати на офіційному веб-сайті рішення про відмову в виділені коштів на матеріальні допомоги, інституціям громадянського суспільства, заходи з ОМС тощо за 2017 рік. Оприлюднити інформацію про безуспішних претендентів на отримання фінансування (пропозиції, щодо спільних з мерією заходів, прохання про матеріальну допомогу, проекти та пропозиції ініціативних груп тощо). Оприлюднювати на фіційному або спеціалізованому веб-сайті інформацію щодо оцінки (моніторингу) окремих проектів /заходів тощо, на які було надано фінансову підтримку по кожному з виконавчих органів. Рекомендується розмістити на офіційному веб-сайті архів рішень про надання/відмову у виділенні фінансової підтримки щонайменше за попередні 2 роки.

7. Соціальні послуги – 0,5 бала

Рекомендації: опублікувати на офіційному або спеціальному веб-сайті повний перелік міських установ соціальної допомоги (центри реабілітації, соціального обслуговування та одиноких громадян, соціальна допомога вдома тощо) та види допомоги чи послуг, які вони надають, а також хто може звернутись по допомогу, в т.ч. прямі посилання на їх інтернет-сайти або інші контактні дані. Створити можливість подати онлайн-заяву на отримання місця або послуги в міських установах соціальної допомоги (центри реабілітації, соціального обслуговування та одиноких громадян, соціальна допомога вдома тощо) та відслідкувати заяву. Розміщувати інформацію про вакансії в кожній установі соціального захисту в урахуванням недискримінаційного підходу за статтю, віком чи інвалідністю.

8. Кадрові питання -2,25 балів

Рекомендації: оприлюднити на веб-сайті оголошення про процедури відбору претендентів в виконавчі органи, в т.ч. опис вакантної посади та дату оприлюднення інформації щодо вакантної посади без дискримінаційних обмежень (за статтю, віком, чи інвалідністю). Опублікувати на офіційному сайті протоколи процедур відбору претендентів в виконавчі органи, в т.ч. імена, прізвища та посади членів конкурсної комісії, із забезепеченням гендерно врівноваженого представництвп жінок та чоловіків у конкурсній комісії. Опублікувати на офіційному сайті підсумкові оцінки конкурсної комісії, протоколи та рейтинги, щодо відібраних та невідібраних претендентів за два роки.

9. Професійна етика та конфлікт інтересів - 0,88 бала

Рекомендації: ухвалити Кодекс депутатської етики та Кодекс етики службовців, співробітників комунальних підприємств, установ та організацій, а також товариств, заснованих громадою або в яких частка громади становить 50 і більше %, а також організацій, які частково фінансуються громадою, з урахуванням принципів недискримінації та гендерної рівності. Запровадити спеціальний інструмент для повідомлення про неетичну поведінку, дискримінацію (гендерну або іншу) або конфлікт інтересів службовців, а також співробітників комунальних підприємств, установ та організацій, а також товариств, заснованих громадою або в яких частка громади становить 50 і більше %, а також організацій, які частково фінансуються громадою (гаряча лінія, електронна форма, спеціальний уповноважений представник/ця тощо) службовців або депутатів. Оприлюднити на офіційному веб-сайті відомості про результати розгляду повідомлень від викривачів про конфлікт інтересів чи неетичну поведінку службовців або депутатів, а також інформацію щодо вжитих заходів щодо таких повідомлень з квітня 2016 року. Чітко вказати на офіційному веб-сайті політичну приналежність депутатів, в тому числі партію від якої було обрано депутата/ку (суб’єкт висування), партійність депутата/ки, членство в фракції. Ухвалити спеціальний документ, який створює механізми та регулює порядок виявлення, врегулювання та запобігання конфлікту інтересу.

10. Землекористування та будівельна політика - 5,9 балів

Рекомендації: оприлюднити на офіційному або спеціалізованому веб-сайті перелік незадіяних земельних ділянок, а також пропозицій для інвесторів у форматі відкритих даних. Запровадити систему електронної реєстрації дозволів на встановлення тимчасових споруд, МАФів, терас тощо. Оприлюднити на офіційному або іншому спеціальному веб-сайті ради окрему інформацію про ставки по платі за землю та дані про встановлені радою пільги зі сплати земельного податку за поточний період. Оприлюднити на офіційному веб-сайті детальні плани територій та генеральний план міста у форматі відкритих даних.

11. Комунальні підприємства 5 балів

Рекомендації: оприлюднити фінансові звіти (балансовий звіт, звіт про збитки та прибутки (звіт про фінансові результати), звіт про рух коштів, звіт про використання коштів внесених до статутних капіталів підприємств) комунальних підприємств та товариств, в яких 50% та більше належать міській раді у форматі відкритих даних. Оприлюднити на веб-сайті ради біографії керівників комунальних підприємств та товариств, в яких 50% та більше належать громаді. Створити наглядові ради за участі депутатів та представників громадськості на КП та товариствах, які є природнім монополістами та здійснюють господарську діяльність. Оприлюднити структуру, принципи формування і розмір винагороди адміністрації (головного офісу) підприємства та членів наглядової ради. Оприлюднити річні звіти наглядової ради та адміністрації підприємства. Провести зовнішній незалежний аудит консолідованої фінансової звітності комунальних підприємств (або господарських товариств де частка міської ради перевищує 50%) та оприлюднити звіти аудиту.

12. Комунальне майно - 1,6 балів

Рекомендації: використовувати систему електронних аукціонів для продажу або оренди комунального майна.Оприлюднити на веб-сайті адресу, телефон, ел пошту, ПІБ керівника та структуру органу, який займається обліком, орендою, продажом та іншими операціями з комунальним майном. Оприлюднити на офіційному сайті інформацію про актуальні результати та протоколи продажу або оренди комунального майна. Оприлюднити на офіційному сайті архів за останні три роки, а також протоколи про результати відкритих процесів продажу або оренди майна громади. Розмістити на сайті перелік всіх об'єктів та приміщень комунальної власності, а також перелік майна (об'єктів та приміщень), які можуть бути передані в оренду або іншу форму користування. Оприлюднити на офіційному сайті перелік майна (об'єктів, приміщень), які було передано в оренду, чи інше право користування (з даними про умови передачі об’єктів в оренду).

13. Освіта - 2,5 балів

Рекомендації: розмістити на офіційному або спеціалізованому сайті правила прийому дітей до дитячих дошкільних закладів. Запровадити на офіційному або спеціалізованому сайті систему електронної подачі онлайн-заяв на отримання місця в школах, а також інструмент, що дозволяє заявникам відстежувати їх статус та перевіряти списки очікування онлайн. Розмістити інформацію про місце розташування закладів позашкільної освіти, музичних та художніх шкіл, графік роботи та види пропонованих гуртків, секцій тощо, а також можливості зареєструвати дитину.

Підняття в рейтингу можливе лише за умови виправлення подачі інформації. Така інформація покращить відносини між керівними органами та народом, допоможе реалізувати в місті антикорупційну систему, завдяки прозорості всіх операцій.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#рейтинг #прозоро #міста
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...