Депутати скасували негласний принцип – пішохід завжди правий

Фото: "Волинські новини", Книш Маргарита
Фото: "Волинські новини"

3 червня 2020 року Верховна Рада ухвалила Закон України "Про внесення змін до статті 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху".

Та буква закону – це одне, інша справа практика. Повідомляє пресслужба "Адвокат права".

Що ми маємо на сьогодні в Україні?

  • Найчастіше в разі смерті пішохода судові експерти в Україні приписують вину останньому, бо "ту людину вже не повернеш, а водія ще можна врятувати". У більшості випадків усе закінчується виплатою грошової компенсації рідним загиблого. Рідше – роками судової тяганини. Реальність така, що кількість смертей із вини пішохода насправді є меншою за ту, що зазначають у статистичних звітах.
  • Більшість дорожніх інцидентів із тяжкими наслідками відбувається внаслідок перевищення водіями швидкості, невлаштованості пішохідних переходів, порушення правил переїзду перехрестя, керування авто в нетверезому стані. З цього випливає й інше судження. У пояснювальній записці говориться про невідповідність розміру штрафів, які застосовуються до учасників дорожнього руху за порушення ПДР.

Необхідно вести мову про підвищену відповідальність водіїв, оскільки кожен з них – пішохід, але не кожен – водій. Водійське посвідчення – це "винагорода" за набуті навички вже у дорослому, усвідомленому житті; коли людина, сідаючи за кермо, бере на себе відповідальність за всіх оточуючих навколо.

Безумовно, є ситуації, коли насправді винен пішохід. На практиці їх чимало. Але як бути з умовами, що передують таким ДТП? Стан доріг, некоректне планування вулиць, невідповідність знаків та розмітки, незаконність встановлення знаків тощо. Відповідальність мають нести й ті, хто займається адмініструванням системи. Чомусь нардепи про це не думають.

Тож, потрібно не дисциплінувати пішохдів, а створювати належні умови. Людям часто потрібно довго обходити, аби перейти дорогу в призначених для цього місцях. Як наслідок, пішоходи переходять вулицю там, де зручно, а не там, де потрібно, і це абсолютно нормально. І ось саме з цим "абсолютно нормально" потрібно щось робити. Карати – дуже просто, створити умови – як бачимо, ні.

Отже, пропоновані зміни просто узаконюють автоматичну вину кожного з нас у випадку аварії. Це зовсім неправильний підхід до вирішення існуючої ситуації в Україні.

Читайте також: "Неподалік села Оринін трапилася нічна ДТП".

Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
181 перегляд у квітні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Відповідальний за розділ
Книш Маргарита
Журналісти сайту 3849.com.ua до ваших послуг.

Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Кам'янця-Подільського більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!
Телефон: +380977061073