Правила прийому пацієнтів кам'янецькими лікарями вузьких спеціалізацій

Фото: "Медицина Камянця", Фейсбук, Ірина Ільницька
Фото: "Медицина Камянця", Фейсбук

З 1 квітня 2020 року в Україні медична галузь перейшла до другого етапу реформування. У зв’язку з цим директор з медичної частини КНП "Лікувальний діагностично-консультативний центр" Артур Миколайович Савицький роз’яснює правила прийому пацієнтів лікарями вузьких спеціалізацій.

Вже протягом місяця наш заклад працює в режимі реформування вторинної ланки. Ми продовжуємо переходити на електронний документообіг, дублюючи записи у амбулаторних картках. Вже бачимо позитивні моменти комп’ютеризації. Так запроваджена з початку 2019 року електронна черга до лікарів дещо зняла напругу і здебільшого впорядкувала прийом пацієнтів.

На сьогодні вимога часу для отримання медичної послуги – ввести електронне направлення від сімейного лікаря до вузькопрофільного фахівця. На підставі цього електронного направлення адміністрація нашої установи подає звітність до Національної служби здоров'я України, остання ж відшкодовує установі надану послугу пацієнту (прийом вузьких спеціалістів). Ця звітність також стосується електронного направлення на госпіталізацію, на гастроскопію, рентгенографію та інші обстеження. У подальшому усі лікарняні листи та довідки теж будуть електронними. Тобто електронне направлення є саме тим "ключем", який дає змогу перевірити і уточнити НСЗУ, якому конкретному пацієнту і яка саме була на дана послуга.

Відповідно цієї електронної звітності кошти надходитимуть на рахунок медзакладу і лікарі та інший медперсонал зможуть отримати заробітну плату.

Електронне направлення генерується медичною інформаційною системою, воно може бути роздруковане на папері (на фото), або бути представленим у вигляді 16-тизназного цифрового коду, який у вигляді СМС приходить на телефон пацієнта.

Якщо пацієнт немає підписаної із сімейним лікарем декларації, то на вторинній ланці ні заклад, ні лікар ніякого відшкодування не отримають. Для того, щоб заклад міг отримувати виплати від НСЗУ, потрібно подати достовірну і повну інформацію стосовно прийнятих людей.

Вимога від пацієнтів щодо електронного направлення вказана у ст.9 закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення». Вона стосується надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою пов’язаною із вторинною та третинною медичними ланками. У відповідності до закону огляд здійснюється за направленням лікаря, який надає первинну медичну допомогу або лікуючим лікарем у порядку передбаченим законодавством (окрім випадків, коли направлення лікаря не вимагається). Направлення не потрібне до стоматолога, гінеколога, психіатра.Крім цього відповідно до угоди на пакети медичних послуг укладених між закладом та НСЗУ від 27.03 .2020 № 1424-Е420-Р000 держава замовляє у КНП та оплачує тільки "послуги з медичного обслуговування населення (послуги з охорони здоров’я), що включені до Програми медичних гарантій, які надавач зобов’язується надавати згідно з цим договором, перелік та обсяг яких визначений у додатках до цього договору".

Якщо пацієнт звертається за отриманням медичної допомоги (послуги), який не відповідає порядку, встановленому Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", він має самостійно оплатити таку медичну допомогу.

Тож пацієнт повинен вирішити чи звертатись до лікаря поліклініки з направленням від сімейного лікаря чи оплачувати прийом через касу з власного гаманця.

Читайте також:"Обережно кліщі: за минулий рік на Кам'янеччині хворобою Лайма заразилось понад пів сотні людей".

"Медицина Камянця", Фейсбук
медична реформа платні послуги медицина
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
828 переглядів в січні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Відповідальний за розділ
Книш Маргарита
Журналісти сайту 3849.com.ua до ваших послуг.

Пишіть нам, телефонуйте, повідомляйте про міські новини та події - ми сподіваємося, що з Вашою допомогою городяни дізнаються про життя Кам'янця-Подільського більше.

Разом з Вами ми зробимо наше місто кращим!
Телефон: +380977061073