Фанати "Ліверпуля" й "Реалу" вже вдома: що залишилось Україні від фіналу Ліги Чемпіонів

26 травня а Києві пройшов фінал Ліги Чемпіонів. Матч відбувся між британським "Ліверпулем" та іспанським клубом "Реал Мадрид". Останній переміг 3:1. Які переваги від проведення фіналу престижного турніру отримала Україна - аналізує PhD кандидат з економіки та громадський діяч Ярослав Мелех. 

Україна отримала наступні іміджеві переваги від проведення фіналу Ліги Чемпіонів:

«У нас все добре» - пропозиція проведення фіналу у Києві була позитивно схвалена Виконавчим комітетом УЄФА у вересні 2016 року. Важливо наголосити, що заявка Києва, в першу чергу, задовольнила вимоги щодо безпеки проведення глобальної спортивної події. Справді, у Києві і раніше проводились матчі групового етапу Ліги Чемпіонів, проте довіра проведення фіналу саме зараз іміджево означає впевненість в Україні з боку міжнародної спільноти як країни, яка живе мирним життям, куди можуть приїхати десятки тисяч іноземних туристів, футбольні "селебріті", топ-менеджмент глобальних компаній-спонсорів турніру - незважаючи на всі намагання російської сторони довести протилежне військовою агресією на сході України. 

Впізнаваність. За різними оцінками, фінал ЛЧ має переглядають в середньому вдвічі більше глядачів, ніж у найближчої спортивної події-конкурента - американського "Супербоул" - фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги (мова йде про американський футбол), цьогорічна ТВ-аудиторія якого була на рівні 103 млн глядачів. Так, зокрема, фінал ЛЧ 2015 року у Берліні, за даними УЄФА, ТВ-аудиторію близько 180 млн телеглядачів у близько 200 країнах та територіях, 28 мільйонів користувачів на Фейсбуці, що коментували подію в день фіналу; 108 мільйонів реакцій у Твіттері у тиждень, що передував фіналу; загальне охоплення аудиторії події оцінювалось на рівні 400 млн глядачів.

Що це означає для економіки? Безумовно, додану вартість від такої "охопності" (outreach) важко конвертувати у визначені кількісні показники та з впевненістю сказати про економічний вплив. Проте можна лише уявити "хайп", що асоціюється з місцем проведення, впродовж всього тижня перед фіналом, у день самого матчу та 90+ хв. головної розв’язки футбольного сезону у Європі. Окрім цього, згідно з маркетинговою стратегією УЄФА, починаючи із 1/8 фіналу турніру, всі 29 матчів аж до фіналу передбачають наявність офіційного візуального брендування Road to Kyiv на стадіонах проведення, у телетрансляціях, офіційних рекламних роликах, в т.ч. використання офіційного хештегу фіналу Ліги Чемпіонів 2018 - #RoadtoKyiv з оцінюваною охопністю у 1,3 млрд споживачів (глядачів). Іншими словами, бренди "Ukraine" та "Kyiv" сумарно займають істотну частку ефірного часу у глобальному вимірі. 

Фінансові показники - досвід інших міст. Досвід інших міст-господарів фіналу ЛЧ у попередні роки свідчить про певний рівень генерації грошових потоків, пов’язаних із фіналом. Так, дохід Лісабону в 2014 році становив 45 млн євро, Кардіффу в 2017 - 50 млн євро, в той час як Мілан задекларував лише 25 млн євро у 2016. Зокрема, за даними португальської маркетингової школи IPAM, фінал у Лісабоні мав сукупний економічний ефект у понад 400 млн. євро, починаючи від стадії підготовки події, подорожей, продажу квитків, послуг кейтерингу, реклами, послуг безпеки та продажу телеправ, проте місцева економіка "ввібрала в себе" лише 11% від зазначеної суми. Також, у "лісабонському" випадку трохи більше половини згенерованого місцевого грошового потоку припало на готелі, в той час на заклади харчування - близько 22%, безпосередні послуги туризму - 7%. 

Місцева економіка. Кількість вболівальників, що приїхали до Києва, за різними оцінками, сягала щонайменше 50 тис - так, за даними УЄФА, 35 тис було квитків розподілено на користь клубів-фіналіста, право купівлі ще 6,7 тис квитків було розіграно у лотереї на офіційному квитковому порталі УЄФА - для загальної "нейтральної" публіки; решта - так званий пакет "Сім’я УЄФА" - офіційні особи, національні асоціації та спонсори турніру. В той же час, мер Києва Віталій Кличко зазначив, що місто очікувало прийняти близько 100 тис. туристів у цей період. 

В той же час, НБУ підготував свій прогноз щодо можливого економічного ефекту - згідно методології регулятора, потенційна кількість туристів у дні фіналу становитиме 50-70 тис із передбачуваними середніми щоденними витратами на рівні щонайменше 100-150 доларів США - якщо відкинути всі можливі спекуляції щодо столичного житла на період фіналу, тобто мова йде про додаткові вливання іноземної валюти близько 15-20 млн доларів США, якщо очікувати, що туристи затримаються в середньому на 2-3 дні.

З точки зору короткострокового впливу в розрізі національної економіки загалом - ця сума становитиме близько 1-1,5% від планових надходжень експорту послуг у травні. Проте вдалий маркетинг на попередніх етапах турніру та рівень позитивного досвіду перебування можуть генерувати ймовірні доходи у майбутньому - певна частка «футбольних» туристів може сюди повернутись згодом, а частина - продовжити свій час в Україні та відвідати інші міста. Також, у випадку позитивного сценарію із досвідом перебування, поверненню може також сприяти запуск лоукостера Ryanair вже цієї осені та суттєве розширення географії польотів вже діючого бюджетного авіаперевізника - WizzAir.

І насамкінець - що означав би для економіки вихід української команди у фінал ЛЧ? Якщо припустити позитивний сценарій для "Динамо" у матчі плей-офф із швейцарським "Янґ Бойз" та подальшу реалізацію амбіції зіграти на домашній арені фінал ЛЧ,  це створило б зовсім інший сценарій для економіки. По-перше, додаткові надходження до індустрії гостинності на стадіях 1/8, чвертьфіналу та півфіналу від туристів, що могли приїхати підтримати команди-суперники - мова йде про генерування доходів  на рівні  щонайменше 0,5 мільйона доларів США. 

Водночас, як зазначалось раніше, близько 16 тис. квитків виділяється на кожен клуб-фіналіст, у випадку виходу столичного клубу до фіналу - щонайменше аналогічна кількість платоспроможних іноземних туристів не приїхали б до Києва та, відповідно, не залишили б еквівалент 4-5 млн доларів США у місцевій економіці протягом 1 вихідних в українській столиці. Це значно істотніша сума, ніж згадана раніше генерація доходів на попередніх стадіях. 

Іншими словами, місцева економіка найбільше б виграла від "серединного" сценарію - у випадку, якби "Динамо" кваліфікувалось до півфіналу турніру, генеруючи додаткові доходи до індустрії гостинності із всіх стадій, проте у фінал кваліфікувався б його суперник, що гарантувало б вдвічі більші для столиці доходи, пов’язані з фіналом. 

Vox Connector, спеціально для "3849.com.ua" - Сайту міста Кам'янця-Подільського.

лігачемпіонів україна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
211 переглядів у жовтні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Пригоди
18 жовтня близько 15:30 місцевий житель 1988 р.н. керуючи автомобілем "ВАЗ 21011" на перехресті вулиць Драгоманова та Шевченка не впорався з керуванням, допустив наїзд на автомобіль "ВАЗ 11194". "ВАЗ 11194" був припаркований з лівого краю проїзної частини. В наслідок зіткнення автомобілі отримали механічні пошкодження, повідомляє Кам’янець-Подільський відділ поліції. Поліцейськими сектору реагування патрульної поліції Кам'янець-Подільського відділу поліції...
Кримінал
Нещодавно до Кам’янець-Подільського відділу поліції звернулась місцева жителька із заявою про те, що із її гаражу було викрадено бензопилку, електродрель та інше будівельне обладнання. Працівниками сектору кримінальної поліції "гарячими слідами" було встановлено, що дану крадіжку скоїв гр. П. місцевий житель, 1985 р.н. У даного громадянина було вилучено усе викрадене майно, йому оголошено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч....
Здоров'я
Починаючи з 1 жовтня поточного року Кам'янець-Подільський та район увійшли в новий епідсезон грипу та ГРВІ 2018-19 років. Вже за 40 тиждень 2018 року в м. Кам’янець-Подільському захворіло на ГРВІ 439 осіб, інтенсивний показник на 100 тис. населення становить 440,86, дітей віком від 0 до 17 років захворіло 307, що становить 69,9% від загальної кількості захворілих за тиждень. Рівень захворюваності нижчий порогового рівня на 11,5%. У порівнянні з аналогічним...
Освіта
17 жовтня у Центр дитячої та юнацької творчості проходив міський конкурс читців "Я відкриваю світ звучання словом". На конкурс було представлено художнє читання у номінаціях "лірика" та "гумор". У репертуарі конкурсантів були твори українських та зарубіжних класиків. Основними критеріями оцінювання були: художній рівень виконавської майстерності; чітка дикція; розкриття головної думки і художніх образів твору; індивідуальність; володіння основами художньог...
Пригоди
Вчора, 18 жовтня, у Кам'янці-Подільському в районі Індустріального коледжу сталась пожежа. Близько ночі — о 23:47 загорілось сміття на території житлової забудови на вул. Шмідта у м. Кам’янець-Подільський. Пожежу, до якої призвела, ймовірно, необережність під час куріння, ліквідовано силами бійців 6 ДПРЧ. Проте полум’я таки встигло пошкодити поруч розташовану тимчасову будівлю, повідомляє прес-служба рятувальників. Під час пожежі ніхто не постраждав. Читай...
Освіта
Упродовж 241 дня 50 шкіл вчились впроваджувати в реальність власні проекти та створювати таку атмосферу в місцевій громаді, яка б надихала однодумців та послідовників. Кожна із шкіл плідно працювала — і у кожної свій результат, проте висновок один: потрібно діяти спільно і дружно, тому що тільки ті ідеї, які об’єднують громаду, формують наше майбутнє. На сьогодні інші школи міста переймають досвід команди "СЛІД" ЗОШ №10 та стають ідейними її еко-послідовни...
Увага!
Кам‘янець-Подільським ВП ГУНП в Хмельницькій області встановлюється місцезнаходження безвісно зниклого Науменко Валерія Михайловича. Кам'янець-Подільським ВП ГУНП в Хмельницькій області встановлюється місце знаходження безвісти зниклого Науменка Валерія Михайловича, 29.08.1947 р.н. пішов з дому 09.10.2018 року та не повернувся, повідомляє Кам’янець-Подільський відділ поліції. Прохання до усіх кому відома будь-яка інформація про місцезнаходження даного гром...
Культура
14 жовтня у місті Хмельницький пройшов фінал телевізійного проекту "Яскраві діти України". Кам'янець-Подільський представили молодші солісти зразкової студії "Невгамовні", учениці Кам'янець-Подільської міської дитячої музичної школи ім. Ф. Ганіцького (викладач Голумбовська О.В.). Нагадаємо, що раніше "3849.com.ua" повідомляло про те, що юні вокалісти із Кам'янця-Подільського представлятимуть місто на обласному відборі телевізійного проекту "Яскраві діти Ук...
Влада
18 жовтня у Кам'янець-Подільський міській раді відбулось засідання виконавчого комітету. Членами виконавчого комітету внесено зміни до рішення виконавчого комітету від другого серпня цього року "Про затвердження типового договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування". Маємо інформацію, що учасники конкурсу на пасажирські перевезення, який пройде третього листопада, укладають тимчасові угоди на транспортні засоби категорі...