Фанати "Ліверпуля" й "Реалу" вже вдома: що залишилось Україні від фіналу Ліги Чемпіонів

26 травня а Києві пройшов фінал Ліги Чемпіонів. Матч відбувся між британським "Ліверпулем" та іспанським клубом "Реал Мадрид". Останній переміг 3:1. Які переваги від проведення фіналу престижного турніру отримала Україна - аналізує PhD кандидат з економіки та громадський діяч Ярослав Мелех. 

Україна отримала наступні іміджеві переваги від проведення фіналу Ліги Чемпіонів:

«У нас все добре» - пропозиція проведення фіналу у Києві була позитивно схвалена Виконавчим комітетом УЄФА у вересні 2016 року. Важливо наголосити, що заявка Києва, в першу чергу, задовольнила вимоги щодо безпеки проведення глобальної спортивної події. Справді, у Києві і раніше проводились матчі групового етапу Ліги Чемпіонів, проте довіра проведення фіналу саме зараз іміджево означає впевненість в Україні з боку міжнародної спільноти як країни, яка живе мирним життям, куди можуть приїхати десятки тисяч іноземних туристів, футбольні "селебріті", топ-менеджмент глобальних компаній-спонсорів турніру - незважаючи на всі намагання російської сторони довести протилежне військовою агресією на сході України. 

Впізнаваність. За різними оцінками, фінал ЛЧ має переглядають в середньому вдвічі більше глядачів, ніж у найближчої спортивної події-конкурента - американського "Супербоул" - фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги (мова йде про американський футбол), цьогорічна ТВ-аудиторія якого була на рівні 103 млн глядачів. Так, зокрема, фінал ЛЧ 2015 року у Берліні, за даними УЄФА, ТВ-аудиторію близько 180 млн телеглядачів у близько 200 країнах та територіях, 28 мільйонів користувачів на Фейсбуці, що коментували подію в день фіналу; 108 мільйонів реакцій у Твіттері у тиждень, що передував фіналу; загальне охоплення аудиторії події оцінювалось на рівні 400 млн глядачів.

Що це означає для економіки? Безумовно, додану вартість від такої "охопності" (outreach) важко конвертувати у визначені кількісні показники та з впевненістю сказати про економічний вплив. Проте можна лише уявити "хайп", що асоціюється з місцем проведення, впродовж всього тижня перед фіналом, у день самого матчу та 90+ хв. головної розв’язки футбольного сезону у Європі. Окрім цього, згідно з маркетинговою стратегією УЄФА, починаючи із 1/8 фіналу турніру, всі 29 матчів аж до фіналу передбачають наявність офіційного візуального брендування Road to Kyiv на стадіонах проведення, у телетрансляціях, офіційних рекламних роликах, в т.ч. використання офіційного хештегу фіналу Ліги Чемпіонів 2018 - #RoadtoKyiv з оцінюваною охопністю у 1,3 млрд споживачів (глядачів). Іншими словами, бренди "Ukraine" та "Kyiv" сумарно займають істотну частку ефірного часу у глобальному вимірі. 

Фінансові показники - досвід інших міст. Досвід інших міст-господарів фіналу ЛЧ у попередні роки свідчить про певний рівень генерації грошових потоків, пов’язаних із фіналом. Так, дохід Лісабону в 2014 році становив 45 млн євро, Кардіффу в 2017 - 50 млн євро, в той час як Мілан задекларував лише 25 млн євро у 2016. Зокрема, за даними португальської маркетингової школи IPAM, фінал у Лісабоні мав сукупний економічний ефект у понад 400 млн. євро, починаючи від стадії підготовки події, подорожей, продажу квитків, послуг кейтерингу, реклами, послуг безпеки та продажу телеправ, проте місцева економіка "ввібрала в себе" лише 11% від зазначеної суми. Також, у "лісабонському" випадку трохи більше половини згенерованого місцевого грошового потоку припало на готелі, в той час на заклади харчування - близько 22%, безпосередні послуги туризму - 7%. 

Місцева економіка. Кількість вболівальників, що приїхали до Києва, за різними оцінками, сягала щонайменше 50 тис - так, за даними УЄФА, 35 тис було квитків розподілено на користь клубів-фіналіста, право купівлі ще 6,7 тис квитків було розіграно у лотереї на офіційному квитковому порталі УЄФА - для загальної "нейтральної" публіки; решта - так званий пакет "Сім’я УЄФА" - офіційні особи, національні асоціації та спонсори турніру. В той же час, мер Києва Віталій Кличко зазначив, що місто очікувало прийняти близько 100 тис. туристів у цей період. 

В той же час, НБУ підготував свій прогноз щодо можливого економічного ефекту - згідно методології регулятора, потенційна кількість туристів у дні фіналу становитиме 50-70 тис із передбачуваними середніми щоденними витратами на рівні щонайменше 100-150 доларів США - якщо відкинути всі можливі спекуляції щодо столичного житла на період фіналу, тобто мова йде про додаткові вливання іноземної валюти близько 15-20 млн доларів США, якщо очікувати, що туристи затримаються в середньому на 2-3 дні.

З точки зору короткострокового впливу в розрізі національної економіки загалом - ця сума становитиме близько 1-1,5% від планових надходжень експорту послуг у травні. Проте вдалий маркетинг на попередніх етапах турніру та рівень позитивного досвіду перебування можуть генерувати ймовірні доходи у майбутньому - певна частка «футбольних» туристів може сюди повернутись згодом, а частина - продовжити свій час в Україні та відвідати інші міста. Також, у випадку позитивного сценарію із досвідом перебування, поверненню може також сприяти запуск лоукостера Ryanair вже цієї осені та суттєве розширення географії польотів вже діючого бюджетного авіаперевізника - WizzAir.

І насамкінець - що означав би для економіки вихід української команди у фінал ЛЧ? Якщо припустити позитивний сценарій для "Динамо" у матчі плей-офф із швейцарським "Янґ Бойз" та подальшу реалізацію амбіції зіграти на домашній арені фінал ЛЧ,  це створило б зовсім інший сценарій для економіки. По-перше, додаткові надходження до індустрії гостинності на стадіях 1/8, чвертьфіналу та півфіналу від туристів, що могли приїхати підтримати команди-суперники - мова йде про генерування доходів  на рівні  щонайменше 0,5 мільйона доларів США. 

Водночас, як зазначалось раніше, близько 16 тис. квитків виділяється на кожен клуб-фіналіст, у випадку виходу столичного клубу до фіналу - щонайменше аналогічна кількість платоспроможних іноземних туристів не приїхали б до Києва та, відповідно, не залишили б еквівалент 4-5 млн доларів США у місцевій економіці протягом 1 вихідних в українській столиці. Це значно істотніша сума, ніж згадана раніше генерація доходів на попередніх стадіях. 

Іншими словами, місцева економіка найбільше б виграла від "серединного" сценарію - у випадку, якби "Динамо" кваліфікувалось до півфіналу турніру, генеруючи додаткові доходи до індустрії гостинності із всіх стадій, проте у фінал кваліфікувався б його суперник, що гарантувало б вдвічі більші для столиці доходи, пов’язані з фіналом. 

Vox Connector, спеціально для "3849.com.ua" - Сайту міста Кам'янця-Подільського.

лігачемпіонів україна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Спорт
Сьогодні, 18 жовтня, о 15:00 відбулося святкове відкриття скейт-парку на Шевченка! Тепер частіше буде чути такі назви як "скейтер", "дека", "гріптейп", "флет" та багато іншого. Створення скейт-майданчику почалося з перемоги проєкту активної молоді міста у рамках ініціативи "Громадський бюджет", а група CRH долучилася до співфінансування в рамках спонсорської ініціативи "Партнерство заради сталого розвитку" та й виділила на будівництво 400 тисяч гривень. На...
Культура
Вчора, 17 жовтня, у Кам’янець-Подільському коледжі харчової промисловості НУХТ відбулося національно-патріотичне свято "Козацькі забави" за участю студентської молоді та викладачів коледжу. Захід проводився за трьома напрямками: історичний квест, спортивні змагання та технологічний квест. За кожним із цих напрямів команди змагалися у різних конкурсах та здобували переможні бали. До участі у святі було відібрано сім команд. Чотири команди інженерно-економіч...
Суспільство
Члени координаційної ради з соціальної підтримки учасників АТО і члени сімей загиблих учасників АТО висловлюють вдячність міському голові Михайлу Сімашкевичу за допомогу в облаштуванні території Алеї слави на міському кладовищі. Зокрема під час робіт на Алеї слави встановлено асфальтобетонне покриття та флагштоки під державні прапори. Швидке та оперативне вирішення питання щодо належного увічнення пам’яті полеглих героїв-кам’янчан свідчать про величезну п...
Влада
У Михайла Сімашекевича призначено нового радника з питань ветеранів та учасників АТО. Ним став Іван Дробний (Мирний). Військовий народився 10 грудня 1983 року. У 2005-2006 рр. проходив строкову службу в зенітно-ракетних військах у Львівській області. З 2010-го проживає в Кам'янці-Подільському. Виховує двох синів. Про це повідомляє прес-служба міської ради. З квітня 2014 року бере участь у бойових діях на сході країни в лавах "Добровольчого українського кор...
Культура
З 11 по 15 вересня в Кам’янці-Подільському відбувався ІІІ Міжнародний кінофестиваль "БРУКІВКА". "БРУКІВКА" - найбільший незалежний некомерційний кінофестиваль України. Відвідувачі заходу мали змогу безкоштовно відвідати покази конкурсної та позаконкурсної програм, воркшопи, лекції, зустрічі з режисерами, продюсерами, сценаристами й акторами. За 5 днів фестивалю, окрім перегляду кінострічок відвідувачі споглядали проекційне 3D-шоу "Хроновояжер Леварій і Пр...
Освіта
12 жовтня 2019 року на базі ХОІППО проведено ІІІ обласний етап Всеукраїнського учнівського турніру із математики. Збірна команда міста "MathCoin" (керівник Роляк Мирослава Василівна, вчитель математики ліцею) виборола I місце серед восьми команд Хмельниччини. Про це повідомляє прес-служба управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради. Вітаємо переможців турніру з математики: Наливайка Іллю (капітан команди, уч.10 кл. НВК №14), Андруховськог...
Суспільство
На автомобільній дорозі державного значення Н-03 "Житомир-Чернівці", на ділянці вул. Привокзальна, що у м. Кам’янець-Подільському триває капітальний ремонт.  Підрядним підприємством ПП ВКФ "Будмонтажсервіс" проводиться влаштування нижнього шару дорожнього покриття, повідомляє прес-служба САД в Хмельницькій області. Згідно документації на ділянці, протяжністю 1,5 км, поверх влаштованої основи дорожнього одягу укладатимуть два шари асфальтобетону: нижній шар...
Влада
Засідання виконкому: про дорожній рух, матеріальна допомога воїнам і норми накопичення ТПВ. Сьогодні, 17 жовтня, виконавчий комітет міськради розглянув питання щодо життєдіяльності Кам'янця-Подільського. На початку було прийнято рішення щодо надання матеріальної допомоги важкопораненим учасникам АТО та членам сімей загиблих атовців на виготовлення проєктної документації на відведення земельної ділянки. Кошти отримало восьмеро осіб. Про це повідомляє прес-с...
Здоров'я
Відвідування фізкультурно-оздоровчих, спортивно-розважальних закладів, аквапарків, фітнес-центрів з плавальними басейнами за останні роки набуло неабиякої популярності. Такі заклади відвідують організовано групами, класами, тут організовується сімейне дозвілля. Нерідко діти довго "випрошують" у батьків такий бонус в якості подарунка задовго до якоїсь святкової події (особливо, якщо місцевість проживання істотно віддалена від розважального закладу). І не ди...