Фанати "Ліверпуля" й "Реалу" вже вдома: що залишилось Україні від фіналу Ліги Чемпіонів

26 травня а Києві пройшов фінал Ліги Чемпіонів. Матч відбувся між британським "Ліверпулем" та іспанським клубом "Реал Мадрид". Останній переміг 3:1. Які переваги від проведення фіналу престижного турніру отримала Україна - аналізує PhD кандидат з економіки та громадський діяч Ярослав Мелех. 

Україна отримала наступні іміджеві переваги від проведення фіналу Ліги Чемпіонів:

«У нас все добре» - пропозиція проведення фіналу у Києві була позитивно схвалена Виконавчим комітетом УЄФА у вересні 2016 року. Важливо наголосити, що заявка Києва, в першу чергу, задовольнила вимоги щодо безпеки проведення глобальної спортивної події. Справді, у Києві і раніше проводились матчі групового етапу Ліги Чемпіонів, проте довіра проведення фіналу саме зараз іміджево означає впевненість в Україні з боку міжнародної спільноти як країни, яка живе мирним життям, куди можуть приїхати десятки тисяч іноземних туристів, футбольні "селебріті", топ-менеджмент глобальних компаній-спонсорів турніру - незважаючи на всі намагання російської сторони довести протилежне військовою агресією на сході України. 

Впізнаваність. За різними оцінками, фінал ЛЧ має переглядають в середньому вдвічі більше глядачів, ніж у найближчої спортивної події-конкурента - американського "Супербоул" - фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги (мова йде про американський футбол), цьогорічна ТВ-аудиторія якого була на рівні 103 млн глядачів. Так, зокрема, фінал ЛЧ 2015 року у Берліні, за даними УЄФА, ТВ-аудиторію близько 180 млн телеглядачів у близько 200 країнах та територіях, 28 мільйонів користувачів на Фейсбуці, що коментували подію в день фіналу; 108 мільйонів реакцій у Твіттері у тиждень, що передував фіналу; загальне охоплення аудиторії події оцінювалось на рівні 400 млн глядачів.

Що це означає для економіки? Безумовно, додану вартість від такої "охопності" (outreach) важко конвертувати у визначені кількісні показники та з впевненістю сказати про економічний вплив. Проте можна лише уявити "хайп", що асоціюється з місцем проведення, впродовж всього тижня перед фіналом, у день самого матчу та 90+ хв. головної розв’язки футбольного сезону у Європі. Окрім цього, згідно з маркетинговою стратегією УЄФА, починаючи із 1/8 фіналу турніру, всі 29 матчів аж до фіналу передбачають наявність офіційного візуального брендування Road to Kyiv на стадіонах проведення, у телетрансляціях, офіційних рекламних роликах, в т.ч. використання офіційного хештегу фіналу Ліги Чемпіонів 2018 - #RoadtoKyiv з оцінюваною охопністю у 1,3 млрд споживачів (глядачів). Іншими словами, бренди "Ukraine" та "Kyiv" сумарно займають істотну частку ефірного часу у глобальному вимірі. 

Фінансові показники - досвід інших міст. Досвід інших міст-господарів фіналу ЛЧ у попередні роки свідчить про певний рівень генерації грошових потоків, пов’язаних із фіналом. Так, дохід Лісабону в 2014 році становив 45 млн євро, Кардіффу в 2017 - 50 млн євро, в той час як Мілан задекларував лише 25 млн євро у 2016. Зокрема, за даними португальської маркетингової школи IPAM, фінал у Лісабоні мав сукупний економічний ефект у понад 400 млн. євро, починаючи від стадії підготовки події, подорожей, продажу квитків, послуг кейтерингу, реклами, послуг безпеки та продажу телеправ, проте місцева економіка "ввібрала в себе" лише 11% від зазначеної суми. Також, у "лісабонському" випадку трохи більше половини згенерованого місцевого грошового потоку припало на готелі, в той час на заклади харчування - близько 22%, безпосередні послуги туризму - 7%. 

Місцева економіка. Кількість вболівальників, що приїхали до Києва, за різними оцінками, сягала щонайменше 50 тис - так, за даними УЄФА, 35 тис було квитків розподілено на користь клубів-фіналіста, право купівлі ще 6,7 тис квитків було розіграно у лотереї на офіційному квитковому порталі УЄФА - для загальної "нейтральної" публіки; решта - так званий пакет "Сім’я УЄФА" - офіційні особи, національні асоціації та спонсори турніру. В той же час, мер Києва Віталій Кличко зазначив, що місто очікувало прийняти близько 100 тис. туристів у цей період. 

В той же час, НБУ підготував свій прогноз щодо можливого економічного ефекту - згідно методології регулятора, потенційна кількість туристів у дні фіналу становитиме 50-70 тис із передбачуваними середніми щоденними витратами на рівні щонайменше 100-150 доларів США - якщо відкинути всі можливі спекуляції щодо столичного житла на період фіналу, тобто мова йде про додаткові вливання іноземної валюти близько 15-20 млн доларів США, якщо очікувати, що туристи затримаються в середньому на 2-3 дні.

З точки зору короткострокового впливу в розрізі національної економіки загалом - ця сума становитиме близько 1-1,5% від планових надходжень експорту послуг у травні. Проте вдалий маркетинг на попередніх етапах турніру та рівень позитивного досвіду перебування можуть генерувати ймовірні доходи у майбутньому - певна частка «футбольних» туристів може сюди повернутись згодом, а частина - продовжити свій час в Україні та відвідати інші міста. Також, у випадку позитивного сценарію із досвідом перебування, поверненню може також сприяти запуск лоукостера Ryanair вже цієї осені та суттєве розширення географії польотів вже діючого бюджетного авіаперевізника - WizzAir.

І насамкінець - що означав би для економіки вихід української команди у фінал ЛЧ? Якщо припустити позитивний сценарій для "Динамо" у матчі плей-офф із швейцарським "Янґ Бойз" та подальшу реалізацію амбіції зіграти на домашній арені фінал ЛЧ,  це створило б зовсім інший сценарій для економіки. По-перше, додаткові надходження до індустрії гостинності на стадіях 1/8, чвертьфіналу та півфіналу від туристів, що могли приїхати підтримати команди-суперники - мова йде про генерування доходів  на рівні  щонайменше 0,5 мільйона доларів США. 

Водночас, як зазначалось раніше, близько 16 тис. квитків виділяється на кожен клуб-фіналіст, у випадку виходу столичного клубу до фіналу - щонайменше аналогічна кількість платоспроможних іноземних туристів не приїхали б до Києва та, відповідно, не залишили б еквівалент 4-5 млн доларів США у місцевій економіці протягом 1 вихідних в українській столиці. Це значно істотніша сума, ніж згадана раніше генерація доходів на попередніх стадіях. 

Іншими словами, місцева економіка найбільше б виграла від "серединного" сценарію - у випадку, якби "Динамо" кваліфікувалось до півфіналу турніру, генеруючи додаткові доходи до індустрії гостинності із всіх стадій, проте у фінал кваліфікувався б його суперник, що гарантувало б вдвічі більші для столиці доходи, пов’язані з фіналом. 

Vox Connector, спеціально для "3849.com.ua" - Сайту міста Кам'янця-Подільського.

лігачемпіонів україна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Освіта
17 квітня на базі Хмельницького обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді відбувся обласний збір юних натуралістів. Захід проводився обласними натуралістами відповідно до завдань Плану комплексних заходів з екологічної освіти і виховання та формування екологічної культури учнівської молоді навчальних закладів Хмельницької області на 2016-2020 роки та з метою підвищення ефективності і якості організації й проведення в закладах освіти еколо...
Культура
Сьогодні, 19 квітня, у приміщенні районного центру культури і мистецтв "Розмай" відбувся перший етап змагань дружин юних пожежних. Фестиваль проводиться з метою навчання підростаючого покоління правилам безпечної поведінки, навичкам діяти індивідуально і колективно в різних життєвих і надзвичайних ситуаціях, формування у дітей поваги до професії пожежного, розвитку особистих творчих здібностей підлітків, а також для  популяризації серед дітей та молоді здо...
Спорт
10 квітня на території лісопарку в рамках шкільної туріади відбулась "Смуга перешкод" та конкурс в’язання вузлів серед шкіл міста. В змаганнях приймало участь 19 команд по 6 учасників, які проходили такі дистанції: переправа по мотузці з перилами, навісна переправа, траверс, спуск по схилу, підйом, транспортування потерпілого та рух по жердинах, повідомляє прес-служба ПНВО. Перше місце на "Смузі перешкод" посіла команда ЗЗСО №10, ІІ – спеціальна школа-інте...
Освіта
В Податковому коледжі є доброю традицією проведення зустрічей з питань підвищення фінансової грамотності зі школярами шкіл міста та району. Черговий захід реалізовано у формі фінансового квесту, який відбувся 10 квітня 2019 року. До участі в квесті долучилися студенти коледжу разом з викладачем економічних дисциплін Хребтовською Іриною Валеріївною та учні 9-го класу Кам’янець-Подільського НВК №9 ім. Трояна, яких підтримала заступник директора з виховної ро...
Культура
Уже цими вихідними Кам'янець-Подільський дає старт туристичному сезону - 2019, який обіцяє бути не менш захопливим і цікавим, ніж саме відкриття. Кам’янець-Подільський – симбіоз культур 7 народів, традицій і звичаїв, що сплелися протягом століть в єдину палітру міста на Поділлі.  Досить часто туристу важко відшукати "суто подільське" як в архітектурі, традиціях кухні, одязі, піснях і танцях. Проте, саме наші предки-українці були тут споконвічними господаря...
Суспільство
У зв’язку з заходами до відкриття туристичного сезону 20 квітня буде обмежено рух транспорту на вулиці Троїцька. Так, зазначена вулиця буде перекрита від міської друкарні до кафе "Мрія козака" з 15:00 до 20:00. Рух транспорту, окрім громадського, буде забезпечено по вул. Старобульварна. Повідомляє міська рада. Читайте також: "На "Тещиному язиці" розширюють проїзну частину"
Влада
16 квітня фахівцями ДП "Науково-технічний центр "Дорожній контроль якості" проведено перевірку якості виконання робіт із капітального ремонту ділянки автодороги Н-03 Житомир-Чернівці, км 269 - км 275 (с. Гуменці біля м. Кам'янець-Подільський). В процесі перевірки здійснювалось кернування середнього шару асфальтобетонного покриття, вимірювання поперечного похилу та ширини проїзної частини. Відібрані зразки асфальтобетонної суміші направлено до лабораторії Д...
19.04-21.04
"Кам’янець на Поділлі - український колорит" офіційно відкриває турсезон 2019 року. Квітка на камені відкрив свої двері містянам, гостям міста, туристам. Розваги, гастрономічні ярмарки, танцювальні та музичні конкурси – кожних вихідних інша програма. Фестивалі не вщухатимуть до самої осені. Та як провести ці вихідні? Команда сайту "3849.com.ua" розпочинає рубрику "Вихідні у Кам’янці-Подільському" для того, щоб ви знали куди піти, чим зайнятися та як розваж...
Новини компаній
Діти дорослішають на диво швидко. І все раніше і раніше починають прагнути до самостійності. Самостійно ходити в секцію, повертатися зі школи або грати на вулиці без нагляду. Навіть самий самовідданий батько не в змозі бути з дитиною кожну хвилину. Але для кожного з батьків завжди важливо знати, що дитина в безпеці. Смарт-годинник для дітей вирішують цю проблему. Вони дозволяють не тільки знати, де дитина, але і як і з ким він спілкується. Це сучасний кори...