User views view_news rubric_id news_rubric_id 23

Фанати "Ліверпуля" й "Реалу" вже вдома: що залишилось Україні від фіналу Ліги Чемпіонів

26 травня а Києві пройшов фінал Ліги Чемпіонів. Матч відбувся між британським "Ліверпулем" та іспанським клубом "Реал Мадрид". Останній переміг 3:1. Які переваги від проведення фіналу престижного турніру отримала Україна - аналізує PhD кандидат з економіки та громадський діяч Ярослав Мелех. 

Україна отримала наступні іміджеві переваги від проведення фіналу Ліги Чемпіонів:

«У нас все добре» - пропозиція проведення фіналу у Києві була позитивно схвалена Виконавчим комітетом УЄФА у вересні 2016 року. Важливо наголосити, що заявка Києва, в першу чергу, задовольнила вимоги щодо безпеки проведення глобальної спортивної події. Справді, у Києві і раніше проводились матчі групового етапу Ліги Чемпіонів, проте довіра проведення фіналу саме зараз іміджево означає впевненість в Україні з боку міжнародної спільноти як країни, яка живе мирним життям, куди можуть приїхати десятки тисяч іноземних туристів, футбольні "селебріті", топ-менеджмент глобальних компаній-спонсорів турніру - незважаючи на всі намагання російської сторони довести протилежне військовою агресією на сході України. 

Впізнаваність. За різними оцінками, фінал ЛЧ має переглядають в середньому вдвічі більше глядачів, ніж у найближчої спортивної події-конкурента - американського "Супербоул" - фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги (мова йде про американський футбол), цьогорічна ТВ-аудиторія якого була на рівні 103 млн глядачів. Так, зокрема, фінал ЛЧ 2015 року у Берліні, за даними УЄФА, ТВ-аудиторію близько 180 млн телеглядачів у близько 200 країнах та територіях, 28 мільйонів користувачів на Фейсбуці, що коментували подію в день фіналу; 108 мільйонів реакцій у Твіттері у тиждень, що передував фіналу; загальне охоплення аудиторії події оцінювалось на рівні 400 млн глядачів.

Що це означає для економіки? Безумовно, додану вартість від такої "охопності" (outreach) важко конвертувати у визначені кількісні показники та з впевненістю сказати про економічний вплив. Проте можна лише уявити "хайп", що асоціюється з місцем проведення, впродовж всього тижня перед фіналом, у день самого матчу та 90+ хв. головної розв’язки футбольного сезону у Європі. Окрім цього, згідно з маркетинговою стратегією УЄФА, починаючи із 1/8 фіналу турніру, всі 29 матчів аж до фіналу передбачають наявність офіційного візуального брендування Road to Kyiv на стадіонах проведення, у телетрансляціях, офіційних рекламних роликах, в т.ч. використання офіційного хештегу фіналу Ліги Чемпіонів 2018 - #RoadtoKyiv з оцінюваною охопністю у 1,3 млрд споживачів (глядачів). Іншими словами, бренди "Ukraine" та "Kyiv" сумарно займають істотну частку ефірного часу у глобальному вимірі. 

Фінансові показники - досвід інших міст. Досвід інших міст-господарів фіналу ЛЧ у попередні роки свідчить про певний рівень генерації грошових потоків, пов’язаних із фіналом. Так, дохід Лісабону в 2014 році становив 45 млн євро, Кардіффу в 2017 - 50 млн євро, в той час як Мілан задекларував лише 25 млн євро у 2016. Зокрема, за даними португальської маркетингової школи IPAM, фінал у Лісабоні мав сукупний економічний ефект у понад 400 млн. євро, починаючи від стадії підготовки події, подорожей, продажу квитків, послуг кейтерингу, реклами, послуг безпеки та продажу телеправ, проте місцева економіка "ввібрала в себе" лише 11% від зазначеної суми. Також, у "лісабонському" випадку трохи більше половини згенерованого місцевого грошового потоку припало на готелі, в той час на заклади харчування - близько 22%, безпосередні послуги туризму - 7%. 

Місцева економіка. Кількість вболівальників, що приїхали до Києва, за різними оцінками, сягала щонайменше 50 тис - так, за даними УЄФА, 35 тис було квитків розподілено на користь клубів-фіналіста, право купівлі ще 6,7 тис квитків було розіграно у лотереї на офіційному квитковому порталі УЄФА - для загальної "нейтральної" публіки; решта - так званий пакет "Сім’я УЄФА" - офіційні особи, національні асоціації та спонсори турніру. В той же час, мер Києва Віталій Кличко зазначив, що місто очікувало прийняти близько 100 тис. туристів у цей період. 

В той же час, НБУ підготував свій прогноз щодо можливого економічного ефекту - згідно методології регулятора, потенційна кількість туристів у дні фіналу становитиме 50-70 тис із передбачуваними середніми щоденними витратами на рівні щонайменше 100-150 доларів США - якщо відкинути всі можливі спекуляції щодо столичного житла на період фіналу, тобто мова йде про додаткові вливання іноземної валюти близько 15-20 млн доларів США, якщо очікувати, що туристи затримаються в середньому на 2-3 дні.

З точки зору короткострокового впливу в розрізі національної економіки загалом - ця сума становитиме близько 1-1,5% від планових надходжень експорту послуг у травні. Проте вдалий маркетинг на попередніх етапах турніру та рівень позитивного досвіду перебування можуть генерувати ймовірні доходи у майбутньому - певна частка «футбольних» туристів може сюди повернутись згодом, а частина - продовжити свій час в Україні та відвідати інші міста. Також, у випадку позитивного сценарію із досвідом перебування, поверненню може також сприяти запуск лоукостера Ryanair вже цієї осені та суттєве розширення географії польотів вже діючого бюджетного авіаперевізника - WizzAir.

І насамкінець - що означав би для економіки вихід української команди у фінал ЛЧ? Якщо припустити позитивний сценарій для "Динамо" у матчі плей-офф із швейцарським "Янґ Бойз" та подальшу реалізацію амбіції зіграти на домашній арені фінал ЛЧ,  це створило б зовсім інший сценарій для економіки. По-перше, додаткові надходження до індустрії гостинності на стадіях 1/8, чвертьфіналу та півфіналу від туристів, що могли приїхати підтримати команди-суперники - мова йде про генерування доходів  на рівні  щонайменше 0,5 мільйона доларів США. 

Водночас, як зазначалось раніше, близько 16 тис. квитків виділяється на кожен клуб-фіналіст, у випадку виходу столичного клубу до фіналу - щонайменше аналогічна кількість платоспроможних іноземних туристів не приїхали б до Києва та, відповідно, не залишили б еквівалент 4-5 млн доларів США у місцевій економіці протягом 1 вихідних в українській столиці. Це значно істотніша сума, ніж згадана раніше генерація доходів на попередніх стадіях. 

Іншими словами, місцева економіка найбільше б виграла від "серединного" сценарію - у випадку, якби "Динамо" кваліфікувалось до півфіналу турніру, генеруючи додаткові доходи до індустрії гостинності із всіх стадій, проте у фінал кваліфікувався б його суперник, що гарантувало б вдвічі більші для столиці доходи, пов’язані з фіналом. 

Vox Connector, спеціально для "3849.com.ua" - Сайту міста Кам'янця-Подільського.

лігачемпіонів україна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
211 переглядів в лютому
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Кримінал
Згідно ч. 2 ст. 307 (Незаконний збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів) Кримінального кодексу України їм може загрожувати до 10 років позбавлення волі з конфіскацією майна. Працівники управління протидії наркозлочинності ГУНП в Хмельницькій області спільно з працівниками слідчого відділу та кримінальної поліції Кам’янець-Подільського відділення поліції затримали двох чоловіків 58 та 48 років, яких підозрюють у збуті наркотиків на те...
Здоров'я
В Україні третій рік триває епідемія кору, на Хмельниччині – другий. Процес розпочався у 2018 році з чергового періодичного підйому захворюваності (попередні підйоми були в 2006 та 2012 роках). Проте, він не закінчився в 2018 році, а навпаки набирає обертів. Якщо у 2017 році в Хмельницькій області було зареєстровано 11 випадків кору, то у 2018 – 1324, захворюваність зросла в 120 разів і поширилась по всіх регіонах області. А в січні поточного року вже захв...
Здоров'я
Тоді як за 2018 рік на Кам’янеччині зареєстровано 2 лабораторно підтверджених випадки сказу у собаки с. Рогізна, та лисиці с. Супруньківці, то лише за січень 2019 року уже підтверджено захворювання на сказ у лисиці в с. Велике Залісся та кота у м. Кам’янець-Подільський. Проведений ретроспективний епідемічний аналіз за 2018 рік показує що в травматологічні пункти (згідно даних поданих лікувальною мережею) звернулися за антирабічною допомогою 226 жителів Кам...
Влада
Вчора, 21 лютого, під час засідання 69-ї позачерговій сесії внесено зміни та доповнення до міського бюджету на 2019 рік. Таким чином розподілено залишок коштів по загальному (11 млн грн) і спеціальному фонду (більше 1 млн грн), які утворилися станом на 1 січня цього року; нерозподілені видатки (23 млн грн); субвенцію з Державного бюджету на соціально-економічний розвиток територій (3,5 млн грн) і резервний фонд (3,4 млн грн), повідомляє прес-служба міської...
Спорт
12-15 лютого проходили змагання міської Спартакіади з волейболу серед дівчат 9-11 класів. На базі дитячо-юнацької спортивної школи №1 школярі змагались за перемогу та демонстрували спортивну вправність. За підсумками Спартакіади призові місця розподілились таким чином, повідомляє ДЮСШ №1: I місце ЗОШ №12; ІІ місце НВК №14; ІІІ місце СЗОШ №5. Кращі гравці Спартакіади: Фурман Дарія СЗОШ №5, Буток Крістіна НВК №14, Шедловська Іванна ЗОШ №12. Нагадаємо, що ран...
Освіта
20 лютого на базі Податкового коледжу відбувся регіональний етап олімпіади з української мови серед студентів закладів вищої освіти Хмельницької області, що здійснюють підготовку молодшого спеціаліста. Коледж представляли студентки групи ПКП-22 - Никорюк Наталія, котра зайняла II місце, та ПКП-21 - Банарюк Катерина, яка зайняла III місце, повідомляє прес-служба коледжу. Підготувала студенток викладач української мови Ткачук Світлана Вікторівна. Фото: Подат...
Культура
Вчора, 20 лютого, о 19:00 в ефірі "Нового каналу" – прем'єра реаліті про молодих дизайнерів "Подіум". Бути модним не заборониш. А польоту дизайнерської думки не можуть перешкодити ні незвичайні матеріали, ні брак часу. Проект "Подіум" готовий показувати і доводити, що мода доступна всім. На кастинги "Подіуму" подали заявки понад 2 тисячі дизайнерів з різних країн. На телекастинги приїхали сто найкращих. Серед них уродженка Кам'янця-Подільського 30-річна Ол...
Пригоди
Подія сталася сьогодні, 20 лютого, близько 2-ї години ночі неподалік села Гуменці Кам’янець-Подільського району. Кінолог Костянтин Чемерис разом зі службовою вівчаркою Кайною впродовж 15 хвилин розшукали немісцевого 35-річного чоловіка, який заблукав у лісі. Близько 2-ї години ночі до Кам’янець-Подільського відділення поліції надійшло повідомлення про те, що неподалік села Гуменці зник чоловік. Разом з компанією він відпочивав у придорожньому кафе, а коли...
Екологія
За даними УкрГідрометцентру,  21 лютого в більшості областей країни пориви вітру 15-20 м/с. 22-24 лютого зміна погодних умов: 22 лютого у західних,   південних,   Житомирській,   Вінницькій,   Кіровоградській   та   Донецькій   областях   помірний   сніг (відновлення  снігового  покриву  висотою  1-6  см),  місцями  налипання  мокрого  снігу,  в  Карпатах  значний  сніг, зниження  температури  в  Україні  вночі  до  3-10°  морозу,  вдень  до  0-6°  морозу,...