Фанати "Ліверпуля" й "Реалу" вже вдома: що залишилось Україні від фіналу Ліги Чемпіонів

26 травня а Києві пройшов фінал Ліги Чемпіонів. Матч відбувся між британським "Ліверпулем" та іспанським клубом "Реал Мадрид". Останній переміг 3:1. Які переваги від проведення фіналу престижного турніру отримала Україна - аналізує PhD кандидат з економіки та громадський діяч Ярослав Мелех. 

Україна отримала наступні іміджеві переваги від проведення фіналу Ліги Чемпіонів:

«У нас все добре» - пропозиція проведення фіналу у Києві була позитивно схвалена Виконавчим комітетом УЄФА у вересні 2016 року. Важливо наголосити, що заявка Києва, в першу чергу, задовольнила вимоги щодо безпеки проведення глобальної спортивної події. Справді, у Києві і раніше проводились матчі групового етапу Ліги Чемпіонів, проте довіра проведення фіналу саме зараз іміджево означає впевненість в Україні з боку міжнародної спільноти як країни, яка живе мирним життям, куди можуть приїхати десятки тисяч іноземних туристів, футбольні "селебріті", топ-менеджмент глобальних компаній-спонсорів турніру - незважаючи на всі намагання російської сторони довести протилежне військовою агресією на сході України. 

Впізнаваність. За різними оцінками, фінал ЛЧ має переглядають в середньому вдвічі більше глядачів, ніж у найближчої спортивної події-конкурента - американського "Супербоул" - фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги (мова йде про американський футбол), цьогорічна ТВ-аудиторія якого була на рівні 103 млн глядачів. Так, зокрема, фінал ЛЧ 2015 року у Берліні, за даними УЄФА, ТВ-аудиторію близько 180 млн телеглядачів у близько 200 країнах та територіях, 28 мільйонів користувачів на Фейсбуці, що коментували подію в день фіналу; 108 мільйонів реакцій у Твіттері у тиждень, що передував фіналу; загальне охоплення аудиторії події оцінювалось на рівні 400 млн глядачів.

Що це означає для економіки? Безумовно, додану вартість від такої "охопності" (outreach) важко конвертувати у визначені кількісні показники та з впевненістю сказати про економічний вплив. Проте можна лише уявити "хайп", що асоціюється з місцем проведення, впродовж всього тижня перед фіналом, у день самого матчу та 90+ хв. головної розв’язки футбольного сезону у Європі. Окрім цього, згідно з маркетинговою стратегією УЄФА, починаючи із 1/8 фіналу турніру, всі 29 матчів аж до фіналу передбачають наявність офіційного візуального брендування Road to Kyiv на стадіонах проведення, у телетрансляціях, офіційних рекламних роликах, в т.ч. використання офіційного хештегу фіналу Ліги Чемпіонів 2018 - #RoadtoKyiv з оцінюваною охопністю у 1,3 млрд споживачів (глядачів). Іншими словами, бренди "Ukraine" та "Kyiv" сумарно займають істотну частку ефірного часу у глобальному вимірі. 

Фінансові показники - досвід інших міст. Досвід інших міст-господарів фіналу ЛЧ у попередні роки свідчить про певний рівень генерації грошових потоків, пов’язаних із фіналом. Так, дохід Лісабону в 2014 році становив 45 млн євро, Кардіффу в 2017 - 50 млн євро, в той час як Мілан задекларував лише 25 млн євро у 2016. Зокрема, за даними португальської маркетингової школи IPAM, фінал у Лісабоні мав сукупний економічний ефект у понад 400 млн. євро, починаючи від стадії підготовки події, подорожей, продажу квитків, послуг кейтерингу, реклами, послуг безпеки та продажу телеправ, проте місцева економіка "ввібрала в себе" лише 11% від зазначеної суми. Також, у "лісабонському" випадку трохи більше половини згенерованого місцевого грошового потоку припало на готелі, в той час на заклади харчування - близько 22%, безпосередні послуги туризму - 7%. 

Місцева економіка. Кількість вболівальників, що приїхали до Києва, за різними оцінками, сягала щонайменше 50 тис - так, за даними УЄФА, 35 тис було квитків розподілено на користь клубів-фіналіста, право купівлі ще 6,7 тис квитків було розіграно у лотереї на офіційному квитковому порталі УЄФА - для загальної "нейтральної" публіки; решта - так званий пакет "Сім’я УЄФА" - офіційні особи, національні асоціації та спонсори турніру. В той же час, мер Києва Віталій Кличко зазначив, що місто очікувало прийняти близько 100 тис. туристів у цей період. 

В той же час, НБУ підготував свій прогноз щодо можливого економічного ефекту - згідно методології регулятора, потенційна кількість туристів у дні фіналу становитиме 50-70 тис із передбачуваними середніми щоденними витратами на рівні щонайменше 100-150 доларів США - якщо відкинути всі можливі спекуляції щодо столичного житла на період фіналу, тобто мова йде про додаткові вливання іноземної валюти близько 15-20 млн доларів США, якщо очікувати, що туристи затримаються в середньому на 2-3 дні.

З точки зору короткострокового впливу в розрізі національної економіки загалом - ця сума становитиме близько 1-1,5% від планових надходжень експорту послуг у травні. Проте вдалий маркетинг на попередніх етапах турніру та рівень позитивного досвіду перебування можуть генерувати ймовірні доходи у майбутньому - певна частка «футбольних» туристів може сюди повернутись згодом, а частина - продовжити свій час в Україні та відвідати інші міста. Також, у випадку позитивного сценарію із досвідом перебування, поверненню може також сприяти запуск лоукостера Ryanair вже цієї осені та суттєве розширення географії польотів вже діючого бюджетного авіаперевізника - WizzAir.

І насамкінець - що означав би для економіки вихід української команди у фінал ЛЧ? Якщо припустити позитивний сценарій для "Динамо" у матчі плей-офф із швейцарським "Янґ Бойз" та подальшу реалізацію амбіції зіграти на домашній арені фінал ЛЧ,  це створило б зовсім інший сценарій для економіки. По-перше, додаткові надходження до індустрії гостинності на стадіях 1/8, чвертьфіналу та півфіналу від туристів, що могли приїхати підтримати команди-суперники - мова йде про генерування доходів  на рівні  щонайменше 0,5 мільйона доларів США. 

Водночас, як зазначалось раніше, близько 16 тис. квитків виділяється на кожен клуб-фіналіст, у випадку виходу столичного клубу до фіналу - щонайменше аналогічна кількість платоспроможних іноземних туристів не приїхали б до Києва та, відповідно, не залишили б еквівалент 4-5 млн доларів США у місцевій економіці протягом 1 вихідних в українській столиці. Це значно істотніша сума, ніж згадана раніше генерація доходів на попередніх стадіях. 

Іншими словами, місцева економіка найбільше б виграла від "серединного" сценарію - у випадку, якби "Динамо" кваліфікувалось до півфіналу турніру, генеруючи додаткові доходи до індустрії гостинності із всіх стадій, проте у фінал кваліфікувався б його суперник, що гарантувало б вдвічі більші для столиці доходи, пов’язані з фіналом. 

Vox Connector, спеціально для "3849.com.ua" - Сайту міста Кам'янця-Подільського.

лігачемпіонів україна
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
211 переглядів в грудні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Спецтема
Команда сайту "3849.com.ua" продовжує недільну рубрику "ТОП-7 новин тижня", які Ви могли пропустити. Ми піклуємося, щоб наші відвідувачі були поінформовані з усіх питань. 1. Кам'янецькі коміки "вирвали" у Зеленського з Кошовим 50 тис. грн Щорічно кам'янчани Володимир Черняк, Артем Мартиросян та Мильничук Павло підкорюють шоу "Розсміши коміка". 2. Першу євроавтівку зареєстрували у Хмельницькому У Хмельницькому сервісному центрі МВС вперше в Україні відбулас...
Пригоди
5 грудня двічі вогнеборцям 5 ДПРЧ, що у м. Кам’янець-Подільський, довелось виїжджати за тривожним викликом. О 05:44 виникла пожежа на вул. Центральній в під’їзді п’ятиповерхового житлового будинку. Вогонь знищив стіл, пошкодив стіни та двері під’їзду, повідомляє ГУ ДСНС України у Хмельницькій області. А вночі о 23:59 загорівся приватний легковий автомобіль "Mercedes-Benz Е280" на перехресті вул. Північна та Суворова. Вогнем знищено відсік двигуна, салон, ф...
Пригоди
5 грудня дорожньо-транспортна пригода з травмованим пішоходом мала місце в Кам’янці-Подільському. Близько 20:00 години в Кам’янці-Подільському по вулиці Хмельницьке шосе поблизу Подільського державного аграрно-технічного університету 34-річний чоловік на автомобілі "Івеко Дейлі", скоїв наїзд на 67-річного пішохода, який, за попередньою інформацією, перебував у стані алкогольного сп’яніння, і рухався по узбіччю дороги в попутному напрямку, повідомляє поліці...
Новини компаній
Сьогодні, 7 грудня, туроператор "Камелот-X" офіційно відкрив новий офіс за адресою вулиця Гагаріна, 53. 19 жовтня колектив "Камелот-Х" відсвяткував шостий день народження, і ось знову свято – відкриття нового офісу. Підприємство робить все можливе, щоб людям було зручно їх віднайти та оперативно отримати інформацію чи послуги. Сімейна справа, яка не припиняє дивувати наполегливістю в роботі та якістю надання послу. Нагадаємо, що минулого року журналісти са...
Суспільство
У вівторок 27 листопада 2018 р. Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП)   схвалила  ряд проектів постанов "Щодо встановлення тарифів на послугу з централізованого опалення та центрального водопостачання гарячої води за категоріями споживачів ліцензіатам НКРЕКП". Постанова затверджена щодо підприємств – виробників теплової енергії, в тому числі  і для нашого КП "Міськтепловоденергія".  Наразі дана постан...
Здоров'я
У листопаді поточного року у місті Кам’янець-Подільському та Кам’янець-Подільському районі спостерігається сплеск кору. Так як із липня по жовтень ми спостерігали одиничні випадки кору в місяць, то уже в листопаді інтенсивність епідпроцесу стрімко зросла. З початку місяця і до 29 листопада зареєстровано 16 випадків кору по місту та 17 по району, тоді як за жовтень було зареєстровано 2 випадки кору по місту та 1 випадок по району. За весь період 2018 року...
Культура
Зразковий хор хлопців "Калинове гроно" Кам’янець-Подільської дитячої хорової школи, художній керівник Наталія Купінська, концертмейстер Тетяна Боршуляк, здобув звання лауреата ІІ ступеня IV Всеукраїнського фестивалю-конкурсу вокально-хорового мистецтва імені Валерія Ярецького "Подільська ліра" у номінації "Академічний хоровий колектив". Конкурс відбувся у Хмельницькій обласній філармонії. Засновником та директором фестивалю-конкурсу є викладач циклової ком...
Здоров'я
Відсутність матеріалів про інфекційну захворюваність в Подільській губернії, в т.ч. архівних, не дає можливостей якісно порівняти пройдешній та теперішній час щодо рівнів інфекційної захворюваності (тобто провести ретроспективний аналіз терміном більше 100 років). Залишається порівнювати рівні інфекційної захворюваності за останні десятиліття. Наприклад таких кишкових інфекцій, як вірусного гепатиту А та дизентерії. Всього за 10 місяців 2018 року на Кам’ян...
Шахрайство
Минулої доби до підрозділів поліції Хмельницької області надійшло 5 заяв від громадян, які стали жертвами шахраїв. У загальному потерпілі втратили 19,5 тисяч гривень. Серед них жертвою шахрая опинилась одна з Кам'янець-Подільських аптек. Так, вчора в Кам’янці-Подільському до однієї із аптек по вулиці Героїв Небесної Сотні зайшов чоловік, який під приводом обміну купюр дрібного номіналу на більші, шахрайським шляхом заволодів грошовими коштами в сумі 2400 г...