• Головна
  • Без бюджетів розвитку і з правом держадміністрацій зупиняти рішення про місцевий бюджет: Уряд ініціює зміни до Бюджетного кодексу
22:32, 21 жовтня

Без бюджетів розвитку і з правом держадміністрацій зупиняти рішення про місцевий бюджет: Уряд ініціює зміни до Бюджетного кодексу

Зображення: АМУ

Зображення: АМУ

15 вересня Уряд разом із проектом Держбюджету на 2022 рік (№6000) подав зміни до Бюджетного кодексу (№6062). Асоціація міст України проаналізувала ці зміни. Консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення АМУ Юрій Гриневич коротко охарактеризував найважливіші моменти для громад Хмельниччини.

Законопроект № 6062 передбачає:

Ліквідація бюджету розвитку (наскрізні зміни до Кодексу)

Бюджет розвитку - це складова спеціального фонду місцевого бюджету. Органи місцевого самоврядування (ОМС) з бюджету розвитку здійснюють видатки на соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних програм, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів соціально-культурної сфери та житлово-комунального господарства тощо.

"Ліквідація бюджету розвитку - це:

  • позбавлення ОМС окремих доходів (плати за розміщення тимчасово вільних коштів);
  • скорочення капітальних видатків місцевих бюджетів;
  • загрози додаткового навантаження на ОМС в частині фінансування делегованих повноважень (зокрема, у сфері освіти, охорони здоров’я та соціального захисту);
  • позбавлення права ОМС на обслуговування коштів місцевих бюджетів в банках;
  • встановлення нерівних умов для учасників бюджетного процесу в частині фінансової автономії", - наголосив експерт Хмельницького РВ АМУ.

Вилучення у місцевих бюджетів на користь держбюджету залишків освітньої субвенції (зміни до статті 103-2)

Залишки освітньої субвенції є мотивацією до оптимізації мережі закладів освіти.

За рахунок економії бюджетних коштів внаслідок проведення оптимізації ОМС спрямовують залишки освітньої субвенції на реконструкцію закладів загальної середньої освіти, покращення матеріально-технічного оснащення класів (облаштування класів фізики, хімії; STEM обладнання), закупівлю шкільних автобусів, заходи протипожежної безпеки та ін.

"Таке вилучення залишків освітньої субвенції - це:

  • скасування дієвого фінансового інструменту з оптимізації мережі закладів освіти;
  • позбавлення зекономленого ОМС фінансового ресурсу;
  • крок до формування неефективної мережі закладів освіти", - підсумував Юрій Гриневич.

Надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет до закінчення судового розгляду справи (зміни до ст. 122)

Такі зміни – пряме втручання держави у самостійність місцевого самоврядування (порушення ст.142, 145 Конституції України, ст.4, 61 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.7, 71 БКУ).

"Надання Мінфіну та місцевим держадміністраціям права ініціювати зупинку рішення про місцевий бюджет призведе до:

  • зупинки рішення про місцевий бюджет з незалежних від ОМС причин;
  • блокування роботи виконавчих органів місцевої ради;
  • неможливості жителями громад отримати гарантовані державою послуги", - роз’яснив експерт.

Загрози погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів (зміни до п. 21 Прикінцевих та перехідні положень)

Законопроект передбачає надати повноваження Кабміну визначати порядок погашення середньострокових позик органами місцевого самоврядування. Заборгованість місцевих бюджетів в обсязі 9 млрд гривень за середньостроковими позиками склалася у 2009–2014 роках і виникла через неправильне планування державними органами видатків з делегованих повноважень. ОМС були змушені для виправлення прорахунків Мінфіну запозичувати кошти для забезпечення бюджетної сфери (освіти, охорони здоров’я, соціального захисту тощо).

"Погашення середньострокових позик за рахунок коштів місцевих бюджетів - це:

  • втрата місцевими бюджетами по усій Україні 9 млрд гривень;
  • погіршення фінансової основи ОМС та розбалансування місцевих бюджетів", - розповів фахівець із бюджетних питань.

Зарахування до держбюджету доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності (зміни до Прикінцевих та перехідні положень)

Законопроєкт №6062 пропонує 70% надходжень від викупу земельних ділянок комунальної власності зараховувати до держбюджету. Такі ініціативи є неприпустимими.

Наслідки змін:

  • втрата місцевими бюджетами частини доходів від викупу земельних ділянок комунальної власності.

Ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту (зміни до ст. 26)

Розпорядники бюджетних коштів в особі їх керівників організовують внутрішній контроль і внутрішній аудит. Розпорядниками бюджетних коштів є, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, бюджетні установи: школи, садочки, лікарні тощо.

Законопроєкт №6062 пропонує запровадити сертифікацію працівників підрозділів внутрішнього аудиту та надати Мінфіну повноваження здійснювати координацію діяльності підрозділів внутрішнього аудиту.

"Ускладнення процедур проведення внутрішнього аудиту - це:

  • надмірні, необґрунтовані та корупційно вразливі ініціативи;
  • обмеження самостійності в управлінні виконавчих органів місцевих рад та бюджетних установ комунальної власності", - резюмував експерт регіонального відділення АМУ.

Асоціація міст України звернулася до комітету із питань бюджету Верховної Ради України та надала вичерпний аналіз усіх ризикових моментів та сподівається, що зауваження будуть враховані.

Читайте також:"Результати патрулювання Хмельницьких та Кам’янець-Подільських гвардійців за минулі вихідні".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Голос міста
Ви провакцинуєтесь тому що?
проголосували 242 відвідувачів
Хочете себе захистити.
41,7%
Щоб мати можливість подорожувати.
5,8%
Вимагають на роботі.
18,2%
Щоб відвідувати розважально-спортивні заклади.
2,9%
Не вакцинуватимусь.
31,4%
#бюджет #фінанси #АМУ #Асоціація міст України
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...