• Головна
  • АМУ наполягає на збільшенні відсотка ПДФО для бюджетів громад
23:13, 23 квітня
Надійне джерело

АМУ наполягає на збільшенні відсотка ПДФО для бюджетів громад

АМУ наполягає на збільшенні відсотка ПДФО для бюджетів громад

На розгляді Верховної Ради України знаходяться розроблені Асоціацією міст України спільно групою народних депутатів законопроєкти, що пропонують збільшити частку зарахування ПДФО до бюджетів громад із 60 до 65 відсотків. АМУ провела аналіз приросту надходжень ПДФО до бюджетів територіальних громад за умов збільшення частки зарахування до бюджетів громад ПДФО із 60 до 65% (по законопроєктам №5066 або №5066-1).

Це: проєкт Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо подальшого зміцнення фінансової спроможності громад" №5066 від 15.02.2021 (ініціатори: народні депутати Галина Васильченко, Володимир Цабаль, Роман Лозинський, Наталія Піпа та ін.) та проєкт Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо збільшення відсотку зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування" №5066-1 від 04.03.2021 (ініціатори: народні депутати Ростислав Тістик, Микола Задорожній, Олена Шуляк, Віталій Безгін та ін.), інформує Хмельницьке регіональне відділення Асоціації міст України.

Законопроєктами №5066 та №5066-1 пропонується збільшити, починаючи із 2022 року, відсоток зарахування ПДФО до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад із 60 до 65 відсотків. Законопроєкт №5066 передбачає таке збільшення для бюджетів громад за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до державного бюджету, а законопроєкт №5066-1 – за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до обласних бюджетів, - пояснив консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич.

АМУ відзначає, що законопроєкти №5066 та №5066-1 є збалансованими та враховують інтереси як державного бюджету, так і місцевих бюджетів. Для громад збільшення відсотку зарахування ПДФО із 60 до 65 відсотків – це отримання додаткового обсягу фінансового ресурсу в обсязі 11,1 млрд гривень. Консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич повідомив, що за підрахунками АМУ, якщо один із запропонованих законопроєктів буде прийнято, бюджети громад Хмельниччини у 2022 році можуть отримати додатково понад 394 млн грн.

"Для багатьох громад ПДФО – це один із найбільших джерел наповнення місцевого бюджету. Так, для прикладу приріст надходжень ПДФО до бюджету громади у 2022 році у порівнянні із 2021 року складе:

  • 7 млн 304 тис. грн для Полонської міської територіальної громади;
  • 7 млн 787 тис. грн для Красилівської міської територіальної громади
  • 7 млн 981 тис. грн для Дунаєвецької міської територіальної громади;
  • 7 млн 987 тис. грн для Городоцької міської територіальної громади;
  • 8 млн 321 тис. грн для Славутської міської територіальної громади;
  • 9 млн 390 тис. грн для Волочиської міської територіальної громади;
  • 11 млн 309 тис. грн для Шепетівської міської територіальної громади;
  • 14 млн 692 тис. грн для Старокостянтинівської міської територіальної громади;
  • 15 млн 407 тис. грн для Нетішинської міської територіальної громади;
  • 25 млн 231 тис. грн для Кам’янець-Подільської міської територіальної громади;
  • 90 млн 383 тис. грн для Хмельницької міської територіальної громади;
  • 6 млн 439 тис. грн для Чемеровецької селищної територіальної громади;
  • 4 млн 012 тис. грн для Гуменецької сільської територіальної громади;
  • 4 млн 297 тис. грн для Летичівської селищної територіальної громади;
  • 5 млн 775 тис. грн для Теофіпольської селищної територіальної громади;
  • 5 млн 887 тис. грн для Новоушицької селищної територіальної громади.

Це найбільші показники. Але варто зазначити, що приріст відбудеться абсолютно для всіх 60 громад Хмельницької області. Вважаємо, що таке збільшення буде гарним ресурсом для розвитку громад. Адже, пандемія та фінансування делегованих державою повноважень із фінансування пільг, освіти та медицини із місцевих бюджетів не дозволяють ОМС у повній мірі реалізовувати необхідні соціальні та інфраструктурні проєкти", - наголосив фахівець.

Асоціація міст України в цілому підтримує ухвалення законопроєктів №5066 та №5066-1, адже обидва проєкти спрямовані на досягнення однієї цілі – посилення фінансової спроможності територіальних громад та зміцнення матеріально-фінансової бази місцевого самоврядування.

Читайте також:"Парламент прийняв законопроєкт щодо розвитку інституту старост".

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#АМУ #фінансування #ПДФО #міста
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...