Вартість мандата: яким партіям нардепи обійшлися найдорожче?

Зображення: "chesno.org"

Проведення до парламенту одного депутата за виборчим списком коштувало партіям від 924 тисяч до 6,2 мільйона гривень. Один голос виборця найдешевше обійшовся "Слузі народу", найдорожче – партіям "Факел", "Незалежність" та "Самопоміч", які так і не потрапили до Верховної Ради й не отримають держфінансування.

Рух "ЧЕСНО" проаналізував вартість мандата та яким партіям нардепи обійшлися найдорожче.

Під час цієї парламентської кампанії політсили витратили майже мільярд гривень, з них 903 мільйони – на ведення самої кампанії, ще майже 71 мільйон гривень – на грошову заставу в ЦВК (партіям, які пройшли до парламенту, заставу повернули, тож ці кошти не враховано), повідом

Цьогорічна виборча кампанія знову підтвердила правило, що великі витрати не є гарантією перемоги у виборах. Водночас значні видатки, зокрема на телебачення, є необхідною передумовою перемоги.

Так, усі 5 політичних сил, які пройшли до ВРУ, входять до групи з 8-ми партій, котрі витратили на кампанію найбільше коштів – понад 60 мільйонів гривень. Однак зі схожими бюджетами переможці виборів одержали різні результати. Особливо це видно з фінансових звітів "Слуги народу" та "Голосу".

"Слуга народу" офіційно витратила на кампанію 114,7 мільйона й отримала рекордний результат – 124 мандати за партійним списком. Отже, один мандат обійшовся партії в 925 тисяч гривень. А от "Голос" майже з такими самими витратами (105,7 мільйона) одержав у Раді лише 17 мандатів за списком. Відтак 1 мандат коштував "Голосу" понад 6,2 мільйона гривень, що є рекордним значенням у цій ВРУ. Решті партій мандат обійшовся значно дешевше.

При цьому структура видатків у всіх партій-переможниць приблизно однакова. У всіх 5-ти політсил найбільшими є витрати на телерекламу – від 61% у "ЄС" до 86% у "Батьківщини". Друга стаття видатків теж у всіх партій однакова – зовнішня реклама, на яку витрачали від 9% до 20% коштів.

Цікаво, що лише у двох політсил чітко зафіксовано чималі видатки на рекламу в соцмережах. Ідеться про "Європейську солідарність" і "Голос", у яких це третя за обсягом стаття витрат – 6,6% та 5,8% відповідно. Решта партій, котрі пройшли до парламенту, або взагалі не задекларували видатків на соцмережі, або зазначили у звіті незначні суми. Хоча такі витрати в них достеменно були, про що Рух ЧЕСНО писав у матеріалах про "Слугу народу", ОПЗЖ та "Батьківщину".

Фактично обираючи ті самі канали комунікації та маючи подібні бюджети, партії отримали дуже різні результати. Це означає, що, хоча великі витрати і є необхідною передумовою для перемоги у виборах, але не єдиною. Ця виборча кампанія показала, наскільки потужним може бути бренд і лідерський проект. У поєднанні з достатніми витратами на агітацію це забезпечило "Слузі народу" 43% голосів.

Натомість партії, які просто поставили на присутність у ЗМІ, зокрема й через приховану рекламу в новинних блоках на ТБ, програли вибори.

Нагадаємо, що партії які пройшли до Верховної ради у 2020 році отримають з держбюджету повну компенсацію за офіційні витрати на виборчу кампанію. Загальна сума компенсації буде становити 467 мільйонів гривень. Додатково партії (в тому числі позапарламентські які набрали 2% голосів і більше) наступні 5 років отримуватимуть державне фінансування. Сума фінансування залежить від результату кожної партії та згідно із розрахунками ЧЕСНО коливатиметься від 11-12 мільйонів гривень на рік для "Свободи" "Української стратегії" і "Партії Шарія" до понад 225 мільйонів гривень для партії "Слуга народу".

Вартість голосу

Якщо ефективність кампанії для парламентських партій можна визначити, підрахувавши вартість мандата, то для решти політсил, які намагалися потрапити до Ради, її можна виміряти завдяки обчисленню "вартості" голосу. Тобто порахувати, скільки коштів партія витратила в розрахунку на одного виборця, котрий проголосував за неї. Під час визначення цього показника ми враховували витрати і з виборчого фонду, і на грошову заставу, яка партіям, що не подолали 5%-й бар'єр, не повертається.

Найдорожчою кампанія вийшла для партій "Факел" і "Незалежність". Вони обидві в розрахунку на один отриманий голос виборця витратили понад 800 гривень. До трійки лідерів за обсягом витрат на одного виборця потрапила й "Самопоміч". Витративши на кампанію понад 30 мільйонів гривень, вона одержала лише 91,6 тисячі голосів.

Результати "Української стратегії Гройсмана", "Опозиційного блоку" та Радикальної партії Олега Ляшка дадуть їм змогу впродовж наступних 5 років отримувати держфінансування, але навіть це не компенсує їхніх витрат на виборчу кампанію.

Цікаво, що "Сила людей" витратила кошти тільки на сплату грошової застави в ЦВК, однак за вартістю одного голосу опинилася на 10-му місці з-поміж 22-х партій. Це свідчить про те, що ця політсила мала певний потенціал, яким не скористалася, адже кампанії практично не вела.

Нагадаємо, що на сайті "Золото партій" можна самостійно ознайомитися з детальною інформацією про внески та витрати на виборчу кампанію.

Читайте також:"На Кам'янеччині рятувальники приборкали пожежу"

вибори нардепи
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Викладення
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Знайомі незнайомці
Віце-чемпіони "Ліги Сміху" 2019 кам'янецька команда "Наш формат", з перших вуст розповіли нам про: заснування команди, досвід "Ліги Сміху" та плани на майбутнє. — Володимире, Ви, як очільник "Нашого формату" розкажіть історію формування команди, яким чином всі знайшлися та як все зароджувалося? - На початку навіть і мене не було. Все розпочалося тоді, коли появився природничий факультет Кам’янець-Подільського національного, тоді державного університету ім....
Новини компаній
Співбесіда може вибити з колії навіть досвідченого фахівця. У молодих професіоналів ситуація ще складніша, тому що до хвилювання за результат зустрічі домішується ще й невпевненість у своїх здібностях. Але зустріч буде не такою складною, якщо себе добре організувати. Основні моменти В першу чергу, варто пам'ятати, що хвилювання впливає на результат будь-якого починання. Оскільки ситуації бувають різними, як і співбесіди, слід зазначити, що нічого страшнішо...
Суспільство
Уже третій рік поспіль у Кам’янці-Подільському діє Громадський бюджет, який дозволяє мешканцям міста за бюджетні кошти покращити життя міської громади. Один із проєктів, який потребує підтримки кам’янчан – це "Спорт рівних можливостей", що реалізовується за адресою вулиця Хмельницьке шосе, 38. Ініціатори проєкту мають на меті створити школу єдиноборств, яка дозволить в одному місці займатись: ММА, вільною боротьбою, боксом, кікбоксингом, джиу джитсу та інш...
Різне
КП "Міськтепловоденергія" повідомляє мешканців міста, що 19 листопада з 7:00 буде проводитись планова промивка та знезараження водопровідних мереж та споруд міста водою з підвищеною дозою хлору.  Промивка та знезараження водопровідних мереж та споруд селища цементного заводу продовжиться до 20 листопада. Прохання запастися питною водою на вказаний період та відкрити крани для вільного проходження води з метою промивки внутрішньобудинкових мереж. Читайте та...
Культура
13 листопада у рамках Тижня науково-технічної творчості Центром дитячої та юнацької творчості на базі ЗОШ №17 проведено змагання радіокерованих авто-іграшок серед учнів ЗЗСО. Головна мета заходу – залучення дітей до технічної творчості, подальший розвиток, удосконалення, популяризація та пропаганда науково- технічної творчості, зокрема автомодельного спорту. Повідомляє Камянець-Подільський Центр дитячої творчості. Змагання проводилися в особисто-командній...
Освіта
27 жовтня 2019 року РЦКіМ "Розмай" відбувся Міжнародний конкурс мистецтв "Планета талантів". Учні Кам’янець-Подільської загальноосвітньої школи №10 взяли участь у конкурсі (керівник: Лівіцька С.В.). Інформує управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради. У номінації "Образотворче мистецтво" учениця 2-А класу Маркітантова Марія одержала бронзову медаль та диплом ІІІ ступеня (вікова категорія 7-9 років), учениця 6-В класу Олійник одержала брон...
Освіта
З 28 жовтня по 1 листопада 2019 року у Харкові проходив фінальний етап XV Всеукраїнського учнівського турніру юних економістів. У змаганнях брали участь 18 команд із 9 областей України. Команда "КП5" Кам’янець-Подільського навчально-виховного комплексу №14 у складі спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови та гімназії Хмельницької області (керівник Мельник Ірина Василівна, вчитель математики та економіки НВК...
Культура
Минулої п’ятниці у "МастерШеф" кулінарів-аматорів чекала справжня битва "за життя", так як кухню шоу відвідали професіонали своєї справи – 13 учасників "МастерШеф. Професіонали". Як дивували своїми стравами учасники і хто покинув проєкт в кроці від заповітної десятки кулінарного шоу – далі у статті. Випуск "МастерШеф" розпочався із люб’язностей, де трійка суддів радо зустріла кулінарів-аматорів і навіть зазначила, що рівень учасників помітно підвищився за...
Суспільство
До 30 листопада кожен кам’янчанин зможе віддати свій голос за один із 15 проектів, які були подані для фінансування Громадським бюджетом у 2020 році. Усі ідеї – від соціальних до спортивних – цікаві для втілення в життя. Однак саме від вас залежить, яка ж із них буде реалізована. Якщо ви ще не визначилися зі своїм фаворитом, подаємо разом із проектами їх презентації для ознайомлення, повідомляє прес-служба міської ради. 1. Проект скульптури "Добрий громадя...