• Головна
  • Як ми ловили вітер над стінами Старого Замку, або Про міні-фестиваль "Повітряних зміїв" у Кам’янці-Подільському
08:44, 10 травня 2018 р.
Надійне джерело

Як ми ловили вітер над стінами Старого Замку, або Про міні-фестиваль "Повітряних зміїв" у Кам’янці-Подільському

Як ми ловили вітер над стінами Старого Замку, або Про міні-фестиваль "Повітряних зміїв" у Кам’янці-Подільському

5-6 травня у Кам'янці-Подільському проходив міні-фестиваль «Повітряних зміїв».

Почнемо з того, що були невеличкі казуси, які трохи нас налякали. Один із них – робочий день на 5 травня в суботу. Можна було б передбачити це, або перенести захід на інші вихідні, коли дізнались, але ми ризикнули і почали міні-фестиваль 5 травня.

Інший, вже передбачуваний момент – це фінансування. Його завжди бракує, та коли вирішили робити захід масштабнішим, то прорахували, що і ресурсів потрібно більше ніж попередніх років. Але коли почали робити міні-фестиваль, тоді й почали знаходитись ресурси, а під кінець, нам допоміг грошовим призом міський голова Михайло Сімашкевич. Цей приз ми трохи подрібнили і розподілили на усі перші призові місця. Ще один фактор який був дуже важливий – це інші, масштабніші фестивалі в місті у ці дати, де були задіяні і наші учасники, оскільки усі вони активні і десь виступали, навіть наша Лілейка, то витягнути їх до нас було непросто, але частину все ж змогли. Ще один важливий чинник, який нам міг підмочити захід – це звісно погода. В перший день, коли небо затягнули хмари і зірвався буревій, нас могло змити із Нового Замку, але вийшло так, як хтось із оргкомітету пожартував - «наші зв’язки із небом нам дуже допомогли, тому, все обійшло нас стороною».

За який кошт ми робили цей захід? Бюджет заходу

Частина ресурсів це ресурси організаторів – Пласт в Кам’янці-Подільському, Пласт в Хмельницькому, Пласт на Хмельниччині. Друга частина ресурсів – це наші партнери: готельний комплекс «7 Днів», Перша Подільська фермерська кредитна спілка, ресурс історичного музею-заповідника, міського відділу поліції, центру повітроплавців, ТМ «Моршинська», призові кошти на перші місця від міського голови, технічні ресурси міської ради, управління молоді та спорту Хмельницької міської ради, організаційна підтримка МОЗ України, фотографів, майстерні «Хата на Узвозі», ТМ «Ламбре», Інформаційна підтримка газети «Подолянин», «3849.com.ua», «Вдало.Інфо». Третя частина – ресурси наших волонтерів та благодійні внески на розвиток фестивалю від батьків та учасників. В загальному підсумку планували використати ресурсів оцінкою до 15 тис грн., в результаті все обійшлось в два рази більше, але воно того вартувало.

Програма та учасники

Свою програму ми побудували на основі залучення трьох секторів громадянського суспільства – Влади-Бізнесу-Громади. Так, це трохи пафосно і заїжджено може виглядати, але це реально дуже гарно спрацювало.

Влада

На початку потрібно було зареєструвати та погодити захід з представниками органів міської влади. Різні розпорядження, договори, погодження і ми це зробили. Погодили захід в міській раді та запросили їх до участі, у відділі поліції і їх теж запросили, підписали договори із музеєм-заповідником та домовились із їх участю, а точніше з музеєм і на території музею, запросили представників МОЗ України, до нас підключились представники управління молоді та спорту ХМР. Дуже дякуємо усім за допомогу.

Як ми ловили вітер над стінами Старого Замку, або Про міні-фестиваль "Повітряних зміїв" у Кам’янці-Подільському, фото-1

Громада та ГО

Далі ми сформували форму реєстрації і поширили інформацію про можливість участі серед громади, але із умовою благодійного внеску. Перш за все це реально дисциплінує, по-друге ми вже знали приблизну кількість учасників, третє – ми бачили орієнтовані вікові категорії учасників.

Бізнес

Наступне це бізнес та інші організації. Оскільки захід не носив комерційного характеру і попередні заходи не мали якихось бізнесових вигод, то ми працювали із друзями та постійними партнерами, а саме «7 Днів», ТМ «Моршинська», ППФКС, Центр Повітроплавання, газета «Подолянин», інфоресурси «3849.com.ua» і «Вдало.інфо».

Особливістю програми було те, що ми додали частину програми для дорослих, де організували зустріч із такими представниками:

  • Речник МОЗ України Олександр Ябчанка – зустріч із дітьми та дорослими на тему «Здоров’я України».
  • Марія Жигурт - заняття для дорослих та дітей з ментальної арифметики.
  • Руслана Марчук із проектом для дітей та дорослих «Школа поліцейських».
  • Ірина Савель із проектом центру «Психолог і Я» на тему «Відверта розмова».
  • Ігор Стрільчук із центром Повітроплавання про «Польоти на повітряних кулях».

Усі хто бажав – міг спробувати кави із фірмовим сиром Cheesgard від нашого пластуна Павла Білоуса.

Для молодших учасників ми проводили майстер-класи від Аліна Андрєєва та центру моделювання. Додатково учасники могли брати участь у змаганнях з пілотування повітряних зміїв у номінаціях:

  • Зигзаг – на виконання фігурного руху із повітряними зміями.
  • Дуель – на швидкість запуску повітряних зміїв.
  • Витривалість – на вміння чим довше пілотувати повітряним змієм.
  • А також спільні сімейні змагання для дітей та дорослих у вмінні пілотувати повітряними зміями.

Усі, хто бажав – міг залишитись, або долучитись до нашої вечірньої програми із ватрою та піснями на Валах Замку після першого дня проведення заходу, а наступного дня пройтись екскурсією від братчика Вуха по Кам’янцю-Подільському.

Кількість учасників цього року значно збільшилась, тільки офіційно зареєстрованих було 97 учасників, близько 90 брали участь як вільні учасники, навчались запускати і запускали повітряні змії, але офіційної участі у змаганнях не брали. З кожним учасником був як мінімум один дорослий, а ще організатори, партнери та волонтери. Навіть без врахування туристів, які просто приходили на Новий Замок кількість присутніх була близько 460 осіб.

Зареєстровані учасники були з міст Кам’янець-Подільський, Київ, Хмельницький, Чернівці, Вінниця, Авдіївка, Староконстянтинів, Луцьк, Тернопіль. Географія значно розширилась порівняно з попередніми роками.

Організатори та волонтери

Організацією спочатку займався сам, а потім долучав інших бажаючих. Пласт в Кам’янці-Подільському - виховники та керівництво організації, Пласт в м. Хмельницький - виховники та керівництво. Усі спрацювали супер, за що дякую:

  • Ст. пл. прих. Годній Аліні.
  • Пл. сен. Романович Оксані.
  • Ст. пл. Процуну Олександру.
  • Пл. сен. Трасіуху Сергію.
  • Пл. сен. Трасіух Світлані.
  • Пл. сен. Красовській Нелі.
  • Пл. сен. Геншляку Володимиру.
  • Пл. сен. прих. Швабській Людмилі.
  • Ст. пл. Анрєєвій Аліні.
  • Ст. пл. Полевому Юрію.
  • Ст. пл. прих. Савчуку Дмитру.
  • Представнику Пластсприяту Сірі Анні.
  • Представнику Пластсприяту Шевчуку Миколі.

Подяка волонтерами:

  • Будурович Христині.
  • Будурович Михайлу.
  • Ст. пл. Мамчуру Олександру.
  • Дробот Марії.
  • Ст. пл. Марин Оксані.
  • Ст. пл. прих. Багнету.
  • Ст. пл. Чемерис Оксані.
  • Пл. прих. Колеснику Андрію.
  • Василюк Веронці.
  • Пл. прих. Янковоському Даниїлу.
  • Гладюк Марії.
  • Чорній Анні.
  • Кліщу Данилу.
  • Жмудовському Андрію.
  • Карнатовському Андрію.
  • Іванчук Оксані.

Та багатьом іншим, яких тут не загадли.

Подяка фотографам: Христина Будурович, Федорчак Марія, Полева Наталія.

Оцінки проведення та плани на майбутнє

Дуже хотілося б, щоб наступного року ми організували повноцінний великий фестиваль сімейного відпочинку із повітряними зміями. Фестивалів повітряних зміїв у світі вистачає, але наш вирізняється особливістю локації та додатковою програмою сімейного відпочинку. Ми хочемо ще більше об'єднати дітей та батьків на нашому заході, бо не секрет, що сьогодні багато хто може знаходить в одній квартирі чи кімнаті, а насправді бути дуже далеко один від одного емоційно та психологічно. Планшети, телефони та інші гаджети дуже хороший і сучасний інструмент, але часом вони відволікають нас один від одного, тому завданням фестивалю є відновлення тієї ментальної і емоційної нашої єдності, нагадати нам про відповідальність один за одного.

Наступного разу маємо подбати про окрему фуд-зону, адже цього року ми пригощали гостей чаєм, печивом та булочками, в нас було багато питної води, але свіже повітря, сонце і вітерець забирають багато сил і багато хто готовий придбати собі смачну їжу, охолоджуючі напої чи морозиво. Ми можемо організовувати більше локацій для зустрічі із цікавими людьми, спілкуватись на важливі теми і більше гуляти по Старому місту і каньйону. Ми зрозуміли, що є багато бажаючих допомогти нам в розвитку фестивалю і маємо попрацювати над залученням більшої кількості партнерів та спонсорів.

Цього року ми змогли замовити футболки та відзначки із своїм логотипом, але можемо подбати про більшу кількість сувенірної продукції. Ми зрозуміли, що маємо хорошу підтримку від міста і бажання завітати до нас гостям та учасникам з інших міст, навіть цього року до нас хотіли приїхати учасники зі Львова, Києва, Івано-Франківська, але великі масові заходи та святкування дня народження деяких міст, їх дещо затримали. Нам обов’язково потрібно подбати про програму для найменших учасників, на міні-фестивалі їх вистачало і ще вдосконалити програму сімейних змагань, та повідомити про їх проведення наперед, щоб команди могли попередньо готуватись. Ми думали, що буде тільки кілька команд для участі в сімейних змаганнях, а їх вже на десятій хвилині реєстрації було більше тридцяти.

Щодо роботи оргкомітету та волонтерів – будемо думати про швидкий перекус, бо спека і драйв фестивалю відтягував усіх від їжі яку ми приготували, ніхто не спішив їсти аж до вечора.

Ну і звісно, потрібно підготувати більшу кількість повітряних зміїв і також повітряних зміїв із зображенням логотипу фестивалю, бо навіть звичайні туристи трохи швидше їх розібрали за учасників і на другий день, з обіду, ми шукали повітряні змії по усьому місту, а їх вже до того часу розкупили. Маємо подумати також і про іноземних гостей, бо цього року мали цікавий інцидент, коли до нас завітала група туристів з Туреччини, а ми їх довго не могли ідентифікувати, врешті решт знайшли спільну мову, але довго її шукали.

Самі по собі повітряні змії, це не якийсь символ, бренд чи щось надзвичайно особливе. Це всього лиш один із наших способів об’єднання. Усі ми хочемо жити в демократичному суспільстві, де будуть розуміти і поважати нас, де будуть миритись з нашими особливостями, любити нас таких які ми є, але в реальності не завжди так виходить. Чому так буває, тому що тут є один інгредієнт, який усе скріплює – відповідальність. Тому й наш захід став одним із способів нагадування про цю відповідальність для усіх учасників та присутніх на заході. Сподіваємось, що хоча б частинку місії нашого заходу, а саме об’єднання через відповідальність наша команда змогла донести. Ми бачили як діти відповідають за батьків, як учасники відповідально змагались і чесно поводились один з одних, ми бачили гордість і відповідальність батьків за свої команди, за свої дітей, ми відчували оцінку відповідальної праці наших волонтерів та партнерів. Ми Вас полюбили ще більше! Дякуємо за цю можливість гарно провести час та реалізувати свої можливості!

Детальний фотозвіт від Христини Будурович - https://www.3849.com.ua/photo/96

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#повітрянізмії #фестиваль #ПЛАСТ #діти
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...