Зростання цін на природний газ та послуги з його розподілу ставить під загрозу проходження опалювального сезону 2021/2022 роки, адже на органи місцевого самоврядування покладається непосильне фінансове навантаження.
Видатки з бюджетів місцевого самоврядування на забезпечення теплом бюджетних установ (шкіл, садочків, лікарень та ін.) у зв’язку з підвищенням ціни на природний газ із 8 грн до 18 грн за куб. м складуть у опалювальному сезоні 2021/2022 майже 17 млрд грн, що на 9 млрд грн більше ніж в попередньому опалювальному сезоні, інформує пресслужба АМУ.
Окрім того, збереження/утримання діючого тарифу на послуги теплопостачання для побутових споживачів потребуватиме дофінансування з бюджетів місцевого самоврядування на підтримку підприємств теплокомуненерго обсягом 16 млрд грн.
Частковою компенсацією таких додаткових видатків може стати збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування податку на доходи фізичних осіб і ухвалення для цього відповідних змін до Бюджетного кодексу України (законопроєкту №5066 або №5066-1).
Для громад збільшення відсотку зарахування ПДФО із 60 до 65 відсотків – це отримання додаткового обсягу фінансового ресурсу в обсязі 11,1 млрд гривень. Консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич повідомив, що за підрахунками АМУ, якщо один із запропонованих законопроектів буде прийнято, бюджети громад Хмельниччини у 2022 році можуть отримати додатково понад 394 млн грн.
"Для багатьох громад ПДФО – це один із найбільших джерел наповнення місцевого бюджету. Так, для прикладу приріст надходжень ПДФО до бюджету громади у 2022 році у порівнянні із 2021 року складе:
- 7 млн 304 тис. грн для Полонської міської територіальної громади;
- 7 млн 787 тис. грн для Красилівської міської територіальної громади
- 7 млн 981 тис. грн для Дунаєвецької міської територіальної громади;
- 7 млн 987 тис. грн для Городоцької міської територіальної громади;
- 8 млн 321 тис. грн для Славутської міської територіальної громади;
- 9 млн 390 тис. грн для Волочиської міської територіальної громади;
- 11 млн 309 тис. грн для Шепетівської міської територіальної громади;
- 14 млн 692 тис. грн для Старокостянтинівської міської територіальної громади;
- 15 млн 407 тис. грн для Нетішинської міської територіальної громади;
- 25 млн 231 тис. грн для Кам’янець-Подільської міської територіальної громади;
- 90 млн 383 тис. грн для Хмельницької міської територіальної громади;
- 6 млн 439 тис. грн для Чемеровецької селищної територіальної громади;
- 4 млн 012 тис. грн для Гуменецької сільської територіальної громади;
- 4 млн 297 тис. грн для Летичівської селищної територіальної громади;
- 5 млн 775 тис. грн для Теофіпольської селищної територіальної громади;
- 5 млн 887 тис. грн для Новоушицької селищної територіальної громади.
Це найбільші показники. Але варто зазначити, що приріст відбудеться абсолютно для всіх 60 громад Хмельницької області. Вважаємо, що таке збільшення буде гарним ресурсом для розвитку громад. Адже, пандемія та фінансування делегованих державою повноважень із фінансування пільг, освіти та медицини із місцевих бюджетів не дозволяють ОМС у повній мірі реалізовувати необхідні соціальні та інфраструктурні проекти", - наголосив фахівець.