• Головна
  • Що турбує місцеве самоврядування?
12:24, 19 березня 2018 р.
Надійне джерело

Що турбує місцеве самоврядування?

Що турбує місцеве самоврядування?

Про це говорили 16 березня у Хмельницькому, де відбулося засідання Стратегічної сесії «Спільними зусиллями» на тему «Зміни до бюджету, коригування бюджету. Робота органів місцевого самоврядування. Розвиток громад» в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні (ПУЛЬС)». На сесії були присутні голови міст обласного та районного значення Хмельниччини, голови об’єднаних територіальних громад, селищних та сільських рад, а також виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.

Що турбує місцеве самоврядування?, фото-1

Засідання зупинило свою увагу на наступних питаннях:

1. Монетизація пільг – Олександр Слобожан повідомив, що Урядом було прийняте рішення про Порядок монетизації пільг на проїзд у громадському транспорті та відшкодування їх вартості з місцевих бюджетів. Проте цей порядок не досконалий та не працюватиме, оскільки порушує принцип екстериторіальності, окрім того, в цей порядок не включена категорія пенсіонерів. Також було наголошено, що пільги має фінансувати той, хто їх встановлює. У зв’язку із цим, Олександр Слобожан порадив зачекати із введенням цього порядку на місцях, допоки не будуть внесені відповідні зміни та удосконалення.

2. Відшкодування по субсидіях – після опитування учасників засідання було встановлено, що механізм відшкодування субсидій з держбюджету, в який було внесено зміни, неефективний, а також у ньому не зазначена категорія підприємств, які забезпечують теплопостачання.

3. Реверсна дотація та базова дотація – за словами О. Слобожана, цього року пропонувалося вилучати більшу суму коштів у вигляді реверсу, проте Асоціації міст України вдалося відстояти інтереси місцевого самоврядування. Тимчасово на цей рік збережено попередні формули дотацій вирівнювання, але можливо, що їх будуть змінювати ближче до кінця року.

4. Відміна пайової участі – за даними, які були презентовані на засіданні, ОМС унаслідок пайової участі можуть втратити 1,7 млрд. грн. Проте ці дані не зовсім об’єктивні, оскільки не всі члени Асоціації та регіонального відділення зокрема виявили належну увагу до опитування щодо пайової участі. У зв’язку із цим, щоб запобігти можливим втратам від відміни пайової участі, необхідно надати велику кількість звернень із обрахуванням можливих збитків, що дозволить вплинути на рішення центральної влади. На даний момент Асоціацією лобіюється можливість компенсацій для міст у випадку відміни пайової участі.

5. Адміністративно-територіальний устрій – сьогодні готується законопроект, який включає положення, пропрацьовані Асоціацією міст ще три роки тому. Важливо у зв’язку з цим усвідомити, що за кілька років відійде у минуле поділ на міста обласного і районного значення, назва «селище міського типу» та ін. Очікується, що будуть лише міста, селища і села, які матимуть однакові умови щодо формування фінансового ресурсу.

6. Розподіл коштів додаткової дотації – Хмельницька область знаходиться у ненайкращій позиції щодо міст, оскільки останні отримали лише 3% додаткової дотації, що спрямовується на допомогу у фінансуванні освітньої та медичної галузей. З іншого боку, ОТГ у нашому регіоні отримали 28,5% цієї дотації, що є високим показником. Асоціація міст вносить на розгляд Уряду принцип, яким забезпечується справедливий розподіл коштів додаткової дотації, а саме: розподіл повинен відбуватися пропорційно до частки видатків окремого місцевого бюджету на освіту і медицину у загальній структурі цих видатків по області. До прикладу, якщо місто Хмельницький має 10% видатків на освіту від загальної їх кількості, то воно повинне отримати і 10% додаткової дотації.

7. Щодо ПТУ – встановлено, що фінансування профтехосвіти було неправильно перекладати на місцеві бюджети, проти, оскільки це сталося, однозначно позитивним є те, що цей тягар не впав на плечі міст та ОТГ, а залишився на обласному бюджеті. Наразі стоїть питання щодо передачі майна ПТУ, оскільки ефективно управляти цим ресурсом може той, хто його фінансує.

8. Щодо місцевого акцизу – О. Слобожан заначив, що акциз із роздрібного продажу пального залишили для місцевих бюджетів у невеликому обсязі лише на 2 роки (до кінця 2019 року), а потім він буде 100% скеровуватись у Державний дорожній фонд. У зв’язку із цим, важливо вже сьогодні продумати механізм справедливого розподілу цих коштів, щоб рівномірно фінансувалися ремонти усіх доріг, в тому числі і тих, що проходять через населені пункти.

9. Щодо розміщення коштів на депозитах – О. Слобожан озвучив, що Асоціація міст вважає неправильною будь-яку критику щодо розпорядження ресурсами місцевого бюджету у плані їх розміщення на депозитах, оскільки це позитивно впливає на банківську систему, а також дає можливість громадам отримувати додатковий ресурс. Зокрема, в Україні є міста і громади, які за кошти, отримані у якості відсотків по депозитах, встановлювали дитячі майданчики та робили сучасні ремонти у дитячих садках.

Що турбує місцеве самоврядування?, фото-2

Загалом, у ході засідання було погоджено спільне прагнення усіх членів Хмельницького РВ АМУ – необхідно діяти спільними зусиллями, щоб відстояти інтереси місцевого самоврядування і зміцнити громади та міста, оскільки вони і є основою побудови сильної країни.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ПУЛЬС #громада #Хмельницький
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...