23.09.2018 - Концерт органної та скрипкової музики "Італійське бароко"

Орган - Марія Дубік

Скрипка - Лілія Вінцерська

Італія XVII століття не тільки стала колискою опери і чудової вокальної майстерності. Також вона зіграла роль величезної експериментальної студії, де відбувалися наполегливі пошуки і поступове утворення нових прогресивних жанрів і форм інструментальної музики. Ці новаторські пошу ки привели до створення великих скарбів мистецтва.

В епоху бароко з'явилися такі відкриті, демократичні форми музикування, як церковні концерти, в яких виконувалася не тільки духовна, але й світська музика. Концерти ці влаштовувалися для парафіян в приміщенні церков і соборів у недільні дні після того, як відслужена була меса.

Струнно - смичкові інструменти, пов'язана з ними творчість і віртуозне мистецтво склали справжню кульмінацію італійського концертного життя в ту епоху.

Скрипка з'явилася в Італії ще в XVI столітті. Однак лише в XVII вона остаточно замінила камерно-вишукану шести струнну віолу, з її квартово-терцовим ладом, відтіснила лютню - улюблений інструмент чинквеченто - і принесла італійській музиці славу.

Перемога скрипки - інструменту глибоко народного за походженням, який відповідав смакам і запитам найширших аудиторій була закономірним результатом важкого, але нездоланного розвитку демократизації музичного мистецтва.

Скрипка, з її яскравим і теплим, співучим і вібруючим звуком, найбільшою мірою відповідала цього прагнення.

Соліст-скрипаль з'явився поруч з оперним співаком-солістом як уособлення в музичному мистецтві особистого, індивідуального початку, нівелюючи сили середньовічного світу.